מבזקיםמשפטי/פלילי

8 שנות מאסר ופיצויים בסך מאות אלפי ש"ח נגזרו על דוקר אחות בבי"ח גריאטרי

בית המשפט המחוזי מרכז-לוד גזר היום (שלישי) שמונה שנות מאסר על אושייר באחיט, שהורשע בביצוע עבירות של חבלה בכוונה מחמירה ואיומים. זאת לאחר שדקר אחות שעבדה במרכז רפואי בו היה מאושפז. כמו כן הטיל בית המשפט על הנאשם תשלום פיצויים בגובה של 110,000 ש"ח למתלוננת.

מכתב האישום, עולה כי הנאשם, תושב סודן, היה בעל רישיון זמני לישיבת ביקור בישראל. במהלך תקופה בה שהה בארץ, אושפז הנאשם מספר חודשים במרכז הרפואי הגריאטרי "שמואל הרופא", כאשר במהלך אשפוזו ניסה הנאשם להתאבד באמצעות התחשמלות. כתוצאה מכך, נגרמה לו כוויה חמורה אשר הצריכה את כריתת כף ידו הימנית. הנאשם כעס על הצוות הרפואי, כיוון שסבר שלא היה צורך בכריתת כף ידו וכן בשל סירובו של בית החולים להאריך את תקופת האשפוז שלו. לאור האמור ומתוך בכוונה לפגוע בעובדי בית החולים, הגיע הנאשם כשהוא מצויד בסכין, נכנס למחלקה בה היה מאושפז וצעד לעבר עמדת האחיות בה עבדה באותה העת א.א. אז דקר אותה הנאשם בעוצמה רבה דקירה עמוקה בבטנה.

כתוצאה מהדקירה נגרמו למעי האחות מספר רב של פגיעות והיא הובלה במצב קשה לבית החולים אסף הרופא, שם עברה שני ניתוחים וטיפולים רפואיים נוספים. האחות אושפזה במשך פרק זמן ממושך בטיפול נמרץ שבחלק מהזמן הייתה מורדמת ומונשמת, גם לאחר שחרורה נדרשה להמשך טיפול.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת הטיעונים לעונש, טענה הפרקליטות כי מדובר במקרה חריג בחומרתו, שכן הנאשם תקף את אשת הצוות הרפואי באופן שגרם לה לנזק חמור לטווח הארוך ואף כמעט הביא למותה. בנוסף, "בית המשפט התבקש להעביר מסר חד משמעי, שלפיו אל לאיש לפגוע בצוות רפואי בעת מילוי תפקידו. נטען כי על בית המשפט להגן על הצוות הרפואי, שמלאכתו קשה וכמעט בלתי אפשרית ממילא, ולא לבטא אף לא מידה קלה של סלחנות, בוודאי כשמדובר במקרה כה חמור שבו נגרם נזק משמעותי כל כך וכששאלת השיקום אינה רלוונטית כלל. במקרה כה חריג בחומרתו חובה להשית גם ענישה חריגה בחומרתה".

במסגרת גזר הדין קבע בית המשפט כי: "נסיבות ביצוע העבירה הן חמורות, ביותר. העבירה הופנתה כנגד אשת צוות רפואי שעה שזו עסקה במסירות במלאכתה". לצד זאת קבע כי "הנזקים שנגרמו לנפגעת העבירה הם חמורים ביותר"…"בעניין נסיבות ביצוע העבירה, מדובר במעשה שתוכנן מראש. הנאשם הגיע לבית החולים "שמואל הרופא" כשהוא מצויד בסכין ויודע לאן בכוונתו להגיע – המחלקה שבה אושפז בעבר. אין מדובר באובדן עשתונות רגעי".

בית המשפט גזר על הנאשם 8 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצויים בגובה 110,000 ש"ח לנפגעת העבירה.

צילום: מצלמות אבטחה

Back to top button