חדשות הארץמבזקים

זה התפקיד החדש שהטיל רה"מ בנט על מתן כהנא

ראש הממשלה נפתלי בנט מינה היום (שלישי) את סגן השר כהנא להיות אמון על ההילולה במירון שצפויה להתקיים מחר בערב.

החל ממחר בבוקר צפויים לעלות להר מירון עשרות אלפי אנשים מכל רחבי הארץ. אולם עקב הסדרי התנועה המיוחדים בהר- עלייתם של חולים, נכים, קשישים ואנשים עם מוגבלות בתנועה הופכת למורכבת מאוד.

במסגרת ההערכות המיוחדת לעליה להילולה בהר מירון תפעיל עמותת "עזר מציון" החל ממחר בשעות הבוקר מערך היסעים מיוחד של אמבולנסים ונכוניות שיסיע את אלו הזקוקים לכך להר , כאשר בתום הביקור תתואם הסעה חזרה לנקודת האיסוף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

העמותה, שמפעילה מערך היסעים להר בל"ג בעומר למעלה מ-15 שנה, פועלת בתיאום מלא עם פרויקטור מירון צבי טסלר, מפיקי ההילולה, משטרת ישראל, ארגוני ההצלה וכוחות החירום. השירות הינו ללא תשלום והוא מנוהל ע"י חפ"ק החסד של העמותה.

מערך ההסעות יחל לפעול מחר, יום רביעי, בשעה 11 בבוקר, ויסתיים ביום חמישי בשעה 20:00. השינוע יתקיים מנקודות האיסוף הבאות: החניון לנכים בספסופה, חניון אליפלט ובסמוך לתחנת הדלק בצומת מירון.

כל מי שזקוק לשירות זה – יתקשר בעת ההגעה לאחת מנקודות האיסוף למוקד מיוחד שייתן מענה מהיר להסעה ישירה להר. ניתן גם לצרף מלווה לנסיעה.

מספר המוקד – 073-24-777-24

יו"ר עמותת "עזר מציון" הרב חנניה צ'ולק: "אנחנו שמחים בזכות העצומה לסייע לעולים לציון הקדוש במהלך ל"ג בעומר, זכות שנמשכת כבר למעלה מ-15 שנה, ומסייעת מידי שנה לאלפי מוגבלי תנועה לעלות לציון הקדוש. אני רוצה להודות לעשרות מתנדבי עזר מציון שפועלים במהלך היום על מנת להמשיך ולספק סיוע כה חשוב לנצרכים לכך, דווקא ביום הקדוש שבו רבים מבקשים להעתיר בתפילה ובתחנונים לישועה ורחמים. זיכרון האסון הכבד מלווה את כולנו, ואני בטוח שבזכות החסד הרב ובזכות התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי, יזכו כל המסייעים לכל מילי דמיטב".

צילום: דני שם טוב. דוברות הכנסת

גם בארגון זק"א שוקדים בימים האחרונים על ההכנות האחרונות להפעלת מוקד זק"א במירון. כבכל שנה יפעיל הארגון מוקד ייחודי לאיתור נעדרים וילדים אובדים ופעילות רפואית בשיתוף ארגון חסדי שבתאי. המוקד יפעל בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל בכל ימי ל"ג בעומר ויסייע להמוני המתפללים לאתר את ילדיהם שאבדו, ומתן עזרה רפואית בשיתוף ארגון חסדי שבתאי. המוקד ממוקם במרכז מעלה ההר במתחם זק״א.

בנוסף לפעילות המוקד לאיתור ילדים אובדים ומתן טיפול רפואי, מתנדבי הארגון יחלקו עשרות אלפי בקבוקי מים קרים, ובצמוד למוקד יוקם מתחם להטענת מכשירים ניידים ומתחם השבת אבידה וגם נגררת מים קרים לאלפי העולים.

פעילות זק"א במוקד מירון מיום שלישי בבוקר ועד מוצאי שבת, בפיקודו של מפקד זק"א צפון ורב משטרת ישראל מחוז צפון וחוף, הרב אנשל פרידמן.

בכל מקרה שבו ילד/מבוגר הולך לאיבוד ניתן להתקשר מכל טלפון למספר 1220 (ללא כוכבית) או להגיע לעמדה, מתנדבי זק"א ומשטרת ישראל יפעלו לאיתור הנעדר.

בצד של המניעה ימשיך גם השנה ארגון זק"א ברעיון היצירתי שהתחיל לפני כמה שנים, במסגרתו יחולקו במוקד זק"א בציר העלייה המרכזי לציונו של הרשב"י, עשרות אלפי 'תגי זיהוי' אשר יוצמדו לידי הילדים העולים מירונה, כאשר על התג מופיעים פרטי הילד וכתובת מגוריו עם מספר טלפון של מלוויו הנמצאים במירון. כדי להקל על איתור מהיר של ההורים. רעיון יצירתי שהוכח כמוצלח ביותר באיתור ילדים אובדים ובהקניית שקט להורים,

חיים וינגרטן ראש אג״מ זק״א: "כמידי שנה ארגון זק"א יפעיל את מוקד החירום בתיאום כלל כוחות הפועלים בהר בימי ל"ג בעומר, עשרות רבות של מתנדבים יעבדו במשמרות לאורך כל ימי ההילולא במגוון של שירותים לטובת מאות האלפים העולים מירונה, בתקווה שהימים האלו יעברו בשלום ללא תקלה או פגע.״

מכתב ההסמכה
צילום: דוברות זק״א
צילום: דוברות זק״א

Back to top button