בריאותמבזקים

יו"ר ועדת הבריאות סילמן: "למצות את הדין עם כל הפורעים בבתי החולים"

בפתח הדיון היום (שלישי) העוסק בקטועי גפיים, התייחסה יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן לביקורה הבוקר במרכז הרפואי הדסה הר הצופים על מנת להביע תמיכה בצוותים אשר הותקפו אמש על ידי בני משפחה של מטופל.

לדבריה, "צריך להיות יותר ביטחון בתוך בתי החולים. חדשות לבקרים אני מקבלת תלונות על אלימות בבתי החולים. זה הפך לצערי להיות עניין שבשגרה שעוברים עליו לסדר היום. אני מוסרת מכאן חיזוק וחיבוק לכל צוותי בתי החולים שעושים ימים ולילות עבור המטופלים. יש למצות את הדין עם כל הפורעים שיוכלו להרגיש מוגנים. אירוע אלימות בבית חולים מהווה סכנה עבור כל המטופלים. הנחתי יוזמות חקיקה שתכיר במקצוע האבטחה בבתי חולים כעבודה מעודפת ואני אמשיך לקדם יוזמה זו כדי לתגבר את צוותי האבטחה במרכזים הרפואיים".

מוקדם יותר היום, ח״כ סילמן ביקרה במרכז הרפואי הדסה הר הצופים על מנת להביע תמיכתה בצוותים אשר הותקפו אמש על ידי בני משפחה של מטופל. הארוע הקשה שהתרחש אתמול בלילה ביחידה לטיפול נמרץ בהדסה הר הצופים כלל תקיפה של אנשי צוות והרס רב של ציוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח״כ סילמן נפגשה עם אנשי הרפואה והסיעוד של היחידה ועם מנהל היחידה לטיפול נמרץ ד״ר אלחנן פריד, מהם שמעה על ההתמודדות ביום שאחרי התקיפה הקשה, על הפחד והאימה שליוו את האירוע ועל הצורך בהגברת תחושת המוגנות של צוותים המטפלים במסירות בחולים ומצילים חיים מדיי יום.

בביקורה אמרה ח״כ סילמן: "לא ניתן לעמוד מהצד כשאירועים אלימים כמו זה שארע אתמול, בביה"ח הדסה הר הצופים, מתרחשים. לא יעלה על הדעת שצוותים רפואיים המשקיעים את כל כולם בהצלת חיי אדם וסיוע לחולים יקבלו יחס אלים ותקופני, בין אם מצד מטופלים או מצד המלווים אותם. בכוונתי להמשיך להוביל בכנסת יוזמות חקיקה וצעדים פרלמנטרים נוספים למניעת האלימות במרכזים הרפואיים, קידום מוגנותם של צוותי הרפואה, תגבור כוחות ביטחון בשטח הלכה למעשה וכן מתן עבודה מועדפת למאבטחים במרכזים רפואיים".

צילום: דוברות הדסה
צילום: דוברות הדסה
צילום: דוברות הכנסת

Back to top button