חדשות חוץמבזקים

פוטין: זה בלתי אפשרי עבור חלק ממדינות אירופה לוותר על הנפט הרוסי

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (שלישי) כי לא ייתכן שחלק ממדינות אירופה יוותרו במהירות על הנפט הרוסי, כפי שהאיחוד האירופי מציע, דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

חברות האיחוד האירופי מנהלות ביניהן משא ומתן על אמברגו נפט על רוסיה בעקבות המלחמה באוקראינה, אך השיחות נכשלו השבוע בגלל הווטו של הונגריה, שתלויה במידה רבה בייבוא נפט רוסי.

"ברור שחלק ממדינות האיחוד האירופי, שבמאזן האנרגיה שלהן חלקו של הנפט הרוסי גבוה במיוחד, לא יוכלו לעשות לנטוש את הנפט שלנו במשך זמן רב", אמר פוטין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנאום בפגישה בטלוויזיה עם מנהלי נפט מקומיים ופקידי ממשל, אמר פוטין גם כי סנקציות מערביות ואמברגו אפשרי על נפט רוסי הביאו לעלייה במחירי הנפט העולמיים.

לדבריו, על ידי נטישת אספקת האנרגיה הרוסית, אירופה מסתכנת בתשלום מחירי האנרגיה היקרים ביותר בעולם בטווח הארוך, בעוד שהתחרותיות של התעשייה שלה תתערער. הוא גם אמר שהסנקציות המערביות עוררו את האינפלציה ברחבי אירופה עצמה.

"ישנם שינויים טקטוניים בשוק הנפט, וביצוע עסקים כפי שנעשה בעבר, בהתאם למודל הישן, נראה לא סביר", הוסיף פוטין. בנוסף, פוטין הבטיח עזרה מהמדינה ליצרני הנפט המקומיים, כולל הקלת גישה להלוואות ולביטוחים.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. צילום: הקרמלין

Back to top button