מבזקיםפוליטי / מדיני

יוזמות אברהם: "הודעת שרת החינוך מצערת מאוד, היא השרה של כולם"

עמותת יוזמות אברהם (ארגון יהודי-ערבי לשינוי חברתי ולקידום שילוב ושוויון בין יהודים וערבים אזרחי ישראל) תקפה היום (שלישי) את שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון על דבריה וקראה לה לפעול ללימוד הנכבה במוסדות החינוך הממלכתיים והאקדמיים.

בעמותה אמרו כי "ציון יום הנכבה אינו הסתה, הנפת דגל פלסטין אינה הסתה, ואין אף אדם שמבקש לאסור על הנפת דגלי ישראל בקמפוסים או בכל מקום אחר. הודעתה של שרת החינוך בדבר ההפגנות לציון יום הנכבה מהשבוע בקמפוסים ברחבי הארץ מצערת מאוד. היא מצרה את חופש הביטוי של סטודנטים פלסטינים ומשתיקה את הטראומה הקולקטיבית של העם הפלסטיני, שחמישית מאזרחי ישראל משתייכים לו."

צילום: פייסבוק שירן זך כהן

עמותת יוזמות אברהם מבקשת להדגיש כי "שרת החינוך היא השרה של כולם. אנחנו מצטרפים לגינוי ההסתה, אולם חייבים לציין שלא ראינו כזו באירועים האחרונים לציון יום הנכבה. אם הייתה, היא אינה מקובלת ויש להוקיעה בהחלט."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעמותה הבהירו כי "נכון היה אם שרת החינוך הייתה מורה על לימוד הנכבה, כדי שתלמידי ישראל במוסדות החינוך הממלכתיים והאקדמיים יטיבו להכיר את המיעוט הערבי במדינה ואת תרבותו, ונשמח לקחת חלק בבניית תכנית כזו, שתביא לידי ביטוי את הזהויות הלאומיות השונות הקיימות בישראל, למען עתיד משותף וטוב יותר לנו ולילדינו."

כזכור, מוקדם יותר היום, נערכה ישיבה של המועצה להשכלה גבוהה בה התייחסה יו"ר המל״ג שרת החינוך ד״ר יפעת שאשא ביטון לאלימות וההסתה הגוברת לאחרונה בקמפוסים השונים ואמרה: "התמונות שראינו בקמפוסים בימים האחרונים בלתי מתקבלות על הדעת. אסור שבמדינת ישראל סטודנטים יפחדו להניף את דגלי המדינה בקמפוסים או בכל מקום אחר. זו המדינה שלנו ונניף אותו בגאווה. אני כמובן בעד חופש ביטוי וחופש אקדמי, אבל לא נאפשר הסתה ופגיעה במדינת ישראל וסמליה. חייבים להילחם בתופעות המסוכנות האלה עד חורמה, בכל מקום."

בנוסף, שאשא ביטון ליועצת המשפטית של המל"ג וביקשה ממנה לבחון סנקציות על סטודנטים שייקחו חלק בפעולות הסתה, אלימות, או פגיעה בסמלי המדינה.

צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

Back to top button