כלכלהמבזקים

הציבור חוזר לטוס: המכירות של אל על עקפו את רמתם טרום הקורונה

חברת אל על דיווחה הבוקר (רביעי) את התוצאות הכספיות לרבעון הראשון לשנת 2022. הרבעון משקף חזרה מהירה לביקושים הגבוהים והקשיחים לשירותי תעופה וליכולת ההתאוששות המהירה של חברת אל על, חרף התמודדות עם זן האומיקרון, אשר מגבלותיו הוסרו ב-1 במרץ השנה.

אל על מדווחת על גידול בהיקף המכירות (Booking) ברבעון הראשון של 2022, שהגיעו ל-247 מיליון דולר בחודש מרץ, והיוו 114% ביחס לרמתן בתקופה המקבילה בשנת 2019, קודם למשבר הקורונה. נכון לחודש מאי 2022 נאמד היקף המכירות החזויות על כ-267 מיליון דולר, כ-110% בהשוואה לרמתן בחודש המקביל ב-2019.

הביקושים החזקים לטיסות והתאוששות שוק התעופה באים לידי ביטוי בהמשך צמיחה עקבית בהכנסות אל על מרבעון לרבעון, זה הרבעון השישי ברציפות, שהגיעו ברבעון הראשון של 2022 ל-283 מיליון דולר. היקף הפעילות ברבעון הראשון של 2022 מייצג 53% בהשוואה להיקף הפעילות של החברה ב-2019, וזאת בשל מגבלות התנועה לנוכח התפרצות זן האומיקרון הרבעון. המשך מגמת העלייה בהכנסות הינה בהלימה להחזרתו של היקף כושר הייצור ערב משבר הקורונה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקביל, החברה ממשיכה לשפר בעקביות את המדדים התפעוליים, ומדווחת ברבעון הראשון על EBITDAR חיובי של 15 מיליון דולר, ושיפור בהפסד של 20 מיליון דולר בהשוואה לזה ברבעון הראשון של 2021.

הובלה של האסטרטגיה העסקית, והבעת אמון מצד בעלת השליטה והמדינה, חיזקו את החוסן הפיננסי של החברה. אל על מדווחת על שיפור ניכר של כ-75 מיליון דולר בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הראשון של 2022 ביחס לרבעון המקביל, ובניכוי תנועה בבטוחה המוחזקת על ידי סולק אשראי בארה"ב, השיפור בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת מגיע לכ-112 מיליון דולר. תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון הראשון של 2022 בכ-22 מיליון דולר.

אביגל שורק, מנכ"ל אל על: "תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2022 אשר משקפות רמת רווחיות דומה לרבעון הראשון של 2019 מבטאות היטב את החתירה הבלתי מתפשרת שלנו לחזור לפסים של צמיחה ורווחיות לאחר המשבר הגדול. אל-על עדיין רחוקה מהפוטנציאל הגלום בה אבל אנו מאמינים כי החזרה לשגרה והתייצבות המדיניות הנוכחית ביחס לקורונה, יאיצו את מימוש הפוטנציאל המלא. עם סיום תפקידי כמנכ"ל החברה, אני רוצה להודות למנהלי ועובדי אל-על על המאמץ המשותף וההירתמות המלאה בניהול המשבר והוצאתה לפועל של תוכנית הפעולה לחילוצה של החברה, וכן להודות גם לבעלי השליטה והדירקטוריון; אני מבקש לאחל הצלחה למנכ"לית הנכנסת, דינה בן טל, אשר צמחה באל-על והייתה שותפה מלאה לניהול המשבר וחילוצה של החברה, אין ראויה ממנה לתפקיד״

דינה בן-טל, המנכ״לית הנכנסת אמרה: ״אני רוצה להודות לאביגל על החברות והשותפות לדרך בתקופה המורכבת והקשה שחווינו בשנתיים האחרונות עם פרוץ המשבר; פנינו לאתגרי החזרה לשגרה, שהם מורכבים לא פחות; אפקט החזרה לשגרה מכה בכל חברות התעופה בעולם החווים ביקושים גדולים ונאלצים להדביק פערי כשירות וכוח אדם; כך גם אצלנו, אנו עובדים סביב השעון להכשיר עובדים חדשים ולחזור לצי מטוסים מלא בהדרגה; לא נתפשר על חווית השירות והטיסה ואני שמה זו כמטרה עליונה, מאחר ויש לנו עבודה רבה בנושא; אני רוצה להודות לעובדי אל-על, שלקחו חלק חשוב בהצלת אל-על, הם שמרו על הבית".

איציק אליאב, סמנכ"ל הכספים, ציין: "אנו מעודדים מפתיחת השמים והתייצבות המדיניות הרוגלטורית ביחס לקורונה. אין ספק שזה מתבטא היטב במכירות ובתזרים המזומנים, למרות שספגנו את אפקט האומיקרון ברבעון המדווח. אנו ממשכים ביתר שאת לפעול לחיזוק מבנה ההון והנזילות, בין היתר: אנו חותרים לסגירת עסקת המועדון בסך של כ-130 מיליון דולר, לשפר את התשלומים מול הבנקים והמחכירים ולשמור על היקף ההוצאות הקבועות. שמירה על הישגי מהלכי ההתייעלות תאפשר כרית ביטחון במטרה לעבור לרווחיות במחצית השנייה של 2023".

Back to top button