חדשות הארץמבזקים

שאשא ביטון מגבה את בן דוד מול האוצר: "שכר המורים חייב לעלות!"

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, גיבתה הבוקר (רביעי) בפוסט שפרסמה בפייסבוק את מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד מול משרד האוצר על רקע המו"מ להעלאת שכר המורים.

השרה שאשא ביטון כתבה: ״שכר המורים חייב לעלות! לעלות משמעותית. בלי להעלות את שכר המורים ולחזק את מעמדם – אין עתיד למערכת החינוך והמשמעות אין עתיד למדינה. מערכת החינוך בישראל נמצאת במשבר מתמשך שהתעצם בשנתיים האחרונות בשל הקורונה והפך למשבר לאומי. הדבר בא לביטוי ביתר שאת במצוקת כוח האדם שממשיכה להחריף. כשרוצים להגשים ולממש חזון חינוכי מפואר, להעמיד דורות של תלמידות ותלמידים שייצרו פה חברת מופת – חייבים לתגמל את העוסקים במלאכת הקודש בהתאם. מערכת חינוך טובה, איכותית, כזו שמהווה בסיס איתן ומוצק לטיפוח של חברה משגשגת, מתקדמת, מושתתת קודם כל על ההון האנושי שלה. חוסר התגמול הראוי מהווה חסם כניסה למורים חדשים וטובים ולא מאפשר לשמור על כוחות ההוראה האיכותיים בתוכה."

שאשא ביטון הדגישה: "העלאת שכר המורים והמנהלים, החזרת הגיבוי לצוותי ההוראה והעצמת המורים הם חלק מהמטרות שהצבתי למערכת. התחלנו תהליכים המאפשרים למורים ולמנהלים לממש את דרכם תוך גמישות פדגוגית ותוכניות חדשניות, לחזק את המנהלים כך שיוכלו לעסוק בעיקר במעשה החינוכי, ולא בפרוצדורות ובירוקרטיות כאילו היו פקידים בכירים. כמי שהתחילה את דרכה המקצועית כמורה, אני יודעת באופן אישי כמה הצעדים הללו חשובים. אבל, וזה אבל גדול, בלי תגמול ראוי, הצעדים הללו לבד לא יספיקו. לא יהיה מי שיוביל אותם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום כתבה: "בדיונים האינטנסיביים על הסכם השכר של המורים הדגשתי מהרגע הראשון שללא העלאה משמעותית בשכרם של כלל המנהלים והמורים, בדגש על מורים מתחילים, אבל לא רק – מערכת החינוך כולה תקרוס. אגף התקציבים במשרד האוצר חייב להבין את עומק המשבר ולהבין שתוספת מזערית לא תפתור את המשבר, היא תעמיק אותו. חינוך, לא פחות חשוב מביטחון. החינוך הוא הביטחון החברתי והלאומי שלנו, עתיד הכלכלה, העוגן שמאפשר לנו להיות מדינה חזקה ומשגשגת למרות כל הקשיים מולם אנו ניצבים. בעוד כחודש הממשלה צפויה לאשר את תקציב 2023, בבסיסו אמור להיכלל גם הסכם השכר החדש עם המורים. אלחם כדי שהסכם זה יכלול העלאה משמעותית ומתגמלת לשכר המורים. מדינה שלא מתגמלת את מוריה, חוטאת לעתידה ומסכנת אותו. אנו נילחם למען הסכם שכר ראוי למען המורים, למען ילדינו ולמען עתיד החברה בישראל!״.

צילום: דני שם טוב- דוברות הכנסת

Back to top button