חדשות הארץמבזקים

דרישה מהשרה שקד: "שללי את האזרחות של השחקן הפורטוגלי הזר מיגל ויטור"

ארגון 'בצלמו' דורש היום (רביעי) משרת הפנים איילת שקד לשלול את האזרחות הישראלית שהוענקה השבוע לשחקן הפורטוגלי מיגל ויטור, המשחק בהפועל באר שבע. הדרישה באה על רקע "החלטת ממשלת פורטוגל לא לאשר יותר אזרחויות ליהודים, וכן בנוסף על רקע הרדיפה נגד ראשי הקהילה היהודית בפורטוגל", לדברי הארגון.

בפנייתו ציין מנכ"ל 'בצלמו' ,שי גליק, ש"אין לו דבר אישי נגד השחקן הזר אך יחד עם זאת, בימים אלה ממשלת פורטוגל החליטה לא להעניק יותר אזרחויות ליהודים שבני משפחותיהם גרו בעבר במקום וגורשו או נרדפו על ידי הממשלה דאז (האינקוויזיציה). כמו כן ישנה רדיפה של המשטרה נגד ראשי הקהילה היהודית על לא עוול בכפם והם מאוימים בחקירות בחשד לסיוע ליהודים לקבלת האזרחות הפורטוגלית המגיעה להם. בנוסף, הוטלו תנאים מגבילים על רב הקהילה היהודית בפורטוגל על אף שהוא אזרח ותושב מדינת ישראל נאסר עליו לשוב ארצה."

מנכ"ל בצלמו, שי גליק, מסר: "חייבת להיות הדדיות. לא ייתכן שממשלת פורטוגל תפגע באזרחי מדינת ישראל תמנע את כניסתם למדינה ותאסור על אזרח ישראל לשוב ארצה, לא הגיוני שמדינת ישראל לא תוציא מנגד כרטיס אדום לאזרחי פורטוגל. אנחנו דורשים מהשרה שקד לשלול לאלתר את האזרחות שניתנה לשחקן הפורטוגלי מיגל ויטור שאינו קשור בכל דרך למדינת ישראל או לעם היהודי. כל זמן שלנו אין אזרחויות גם להם לא יהיה. אנו מצפים מהשרה שקד לפעול מול ממשלת פורטוגל להפסקת הרדיפה כלפי הקהילה היהודית במדינה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: רונן טופלברג

Back to top button