מבזקיםפוליטי / מדיני

בנט, גנץ ולפיד בפנייה לחברי האופוזיציה: "שימו את הפוליטיקה בצד"

במהלך היום (רביעי) יתקיימו מגעים בין אנשי הקואליציה לאופוזיציה זאת במטרה שיתמכו בהצעת החוק שתסדיר את תכנית ׳׳ממדים ללימודים׳׳ שמעניקה סיוע במימון שכר לימוד ללוחמי צה"ל שתעלה להצבעה בכנסת ביום שני הקרוב.

שר הביטחון בני גנץ הודיע היום כי הוא שוחח בנושא עם נתניהו, "שוחחתי כעת עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו וביקשתי ממנו להירתם ולהעביר ביום שני הקרוב את הצעת החוק ״ממדים ללימודים״ עבור לוחמי צה״ל. שוחחנו על מהות הצעת החוק והרציונל שלה וגם על חשיבותה ללוחמים שלנו. אני מאמין ומקווה שבליכוד ובמפלגות האופוזיציה יבינו את הצורך ויאפשרו את העברתה".

בליכוד אמרו הערב כי "ראש הממשלה לשעבר נתניהו פנה לשר הביטחון גנץ כדי להעלות את המלגות ללוחמים מ-66% ל-100%. גנץ סירב. במקביל פנה גורם בכיר בקואליציה למנהל סיעות האופוזיציה ח"כ יריב לוין כדי לפתוח במו"מ על העלאת סכום התמיכה לחיילים, אך בעקבות אמירות של חברי כנסת בליכוד על תמיכה בחוק במתכונתו הנוכחית, הפסיקה הקואליציה את המשא ומתן להעלאת המלגות. לאור החלטת הקואליציה להפסיק את המו"מ עם הליכוד, ראש הממשלה לשעבר נתניהו יקיים דיון עם ראשי מפלגות האופוזיציה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהודעה משותפת לראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד נמסר לפני זמן קצר: "ביום שני נביא למליאת הכנסת את חוק ״ממדים ללימודים״ של שר הביטחון להצבעה שמית. כל הלוחמים המשוחררים ובני משפחותיהם יוכלו לצפות בשידור חי בחברי הכנסת של הליכוד. אנחנו קוראים לחברי האופוזיציה, שימו את הפוליטיקה בצד, למען החיילים והחיילות שלנו."

ארכיון. צילום: קובי גדעון, לע"מ

Back to top button