מבזקים

הילולת הרשב"י בהר מירון: לא נרשמו אירועים חריגים

הילולת הרשב"י נמשכת בשעה זאת (חמישי) כסדרה. במהלך הלילה זוהתה צפיפות מתמשכת באיזור הכניסה לציון הקבר. על מנת להימנע מבעיות בטיחות ההיסעים הופנו לחניוני ויסות. לאחר הקלה בעומסים נמשכה התנועה כסדרה. כעת, בשעות הבוקר, נרשמים עומסי תנועה בדרך למירון והתנועה מווסתת בהתאם.

ממד"א נמסר כי לא נרשמו ארועים חריגים בהילולה, מתחילת ההילולה ועד לשעה 07:00 שבעה ממשתתפי ההילולה שחשו ברע ונחבלו נזקקו להמשך בדיקות וטיפול ופונו לבית חולים זיו בצפת, כולם במצב קל. בנוסף 54 בני אדם טופלו במרפאות מד"א במירון לאחר שנחבלות קלות חשו ברע והתייבשו. כוחות מד"א ימשיכו לאבטח רפואית את העולים למירון עד יום שישי בצהרים.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, אמר: "אמש ובמהלך הלילה התקיים היום הראשון של ההילולה השנתית בהר מירון. ההילולה השנה מתקיימת בצל האסון הכבד אשתקד. השנה הפקנו לקחים, ונערכה הכנה שכללה השקעה בתשתיות, תפיסת הפעלה חדשה ועבודה משותפת של כלל הגורמים. במהלך התקופה האחרונה הגעתי להר מירון לאישורי תוכניות של המשטרה לקראת ההילולה, והיה ברור לי שנעשית עבודה מקצועית וטובה. בראש סדר העדיפויות שלנו ניצבה האחריות לשמור על ביטחון החוגגים במהלך הלילה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר: "שהיתי בהר במהלך הלילה ועקבתי מקרוב אחר האירועים. לשמחתי, הצלחנו בכוחות משותפים לאפשר להמונים לקיים בשלום את ההילולה במהלך הערב ובלילה, ללא נפגעים בנפש וללא אירועים מיוחדים. ההצלחה עד כה היא תוצאה של הכנה מדוקדקת של משטרת ישראל בהובלת מפקד המחוז ניצב שמעון לביא והמפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי, הפרויקטור צביקי טסלר ושאר הגורמים המעורבים, שעמלו במשך חודשים ארוכים כדי לאפשר את קיום ההילולה. ראויים לציון גם עשרות אלפי המשתתפים, שהבינו גם הם את גודל השעה וסייעו לנו לעבור את הלילה בשלום. אני קורא לחוגגים שיגיעו היום, לפעול על פי הנחיות המשטרה כדי שיוכלו לחגוג בשמחה את האירוע. אני מבקש להודות גם לסגן שר הדתות מתן כהנא, שהוביל את האירוע מטעם ממשלת ישראל".

סגן השר לשירותי דת מתן כהנא, הוסיף: "סיימנו הערכת מצב לקראת גלי החוגגים החדשים שצפויים להגיע במהלך היום. ב"ה עד כה ההילולה עברה בשלום. עשרות אלפי אנשים חגגו הלילה במירון את הילולת הרשב"י. כלקח מהאסון הכבד שאירע במירון בשנה שעברה לקחנו הפעם מקדמי בטיחות משמעותיים כדי לוודא את בטיחות החוגגים. בשל עומס שנוצר בין השעות אחת לשלוש במקומות מסוימים בהר, ובעיקר כדי למנוע מצבים מסוכנים, נאלצנו לבצע תהליך וויסות שהוביל להמתנה ארוכה עבור חלק מהחוגגים. האירוע הזה טופל וכל מי שנאלץ להמתין, הגיע למירון. חשוב לציין, שהאירוע עוד לא נגמר. אנו ממשיכים לפעול כדי שההילולה תמשיך להתקיים כסדרה וכדי לאפשר לכל מי שקנה כרטיסים להגיע למירון, לחגוג ולחזור הביתה בשלום."

ח"כ איתמר בן גביר הגיע באמצע הלילה שם התרכזו מאות אנשים שלא יכלו להגיע להילולת הרשב"י במירון בשל עיכוב האוטובוסים בחניונים. בעקבות זאת בן גביר דרש לשחרר את האנשים שנתקעו בחניונים ללא אוכל ושתייה.

בן גביר הגיע לאיזור החניונים, עירב גורמים במשטרה וביקש לשחרר את האוטובוסים לדרכם להר מירון, כדי לאפשר לאנשים שהגיעו במסירות נפש ועוכבו להיכנס להר. בעקבות התערבותו החלו השוטרים לשחרר האוטובוסים ולאפשר למתפללים להתקדם בדרכם למירון, אולם לאחר שעזב את המקום המשטרה המשיכה במדיניותה.

ח"כ איתמר בן גביר מסר: "מצער בעיני שלא עמדו בהבטחות ונאלצתי להתערב כדי שהמשטרה תזרז את יציאת האוטובוסים מהחניונים. לא ברור לי כיצד הותירו אלפי אנשים תקועים במשך שעות וחומרה יתרה יש לראות בכל שאנשים נותרו ללא אוכל ומים. מקבלי ההחלטות היו צריכים לאפשר ליותר אנשים שנתקעו במחסומים והפקקים ללא אוכל ושתייה להיכנס, זאת למרות שרכשו מראש כרטיסים, כפי שהתבקשו. היה צריך להפגין יותר אנושיות ולאפשר ליותר אנשים שמוסרים נפש בשביל להגיע להילולה. אפשר לשמור על חיי אדם, אך במקביל לאפשר ליותר אנשים לחגוג".

מתנדבי 'הצלה מירון' מכלל הסניפים בארץ בשיתוף פעולה עם מד"א, העניקו בשעות הלילה טיפול רפואי ראשוני לעשרות מקרי חירום רפואיים וחבלות. בחסדי שמים לא היו אירועים חריגים.

בזמן ההדלקה המרכזי של חסידות בויאן, אבטחו המתנדבים את אלפי המשתתפים בהדלקה, בסיום האירוע ניגשו יו"ר הצלה הרב אושי שלומוביץ ומנכ"ל הארגון הרב יעקב יוזשעף לאדמו"ר אשר הודה להם על הפעילות להצלת חיים בכל השנה ובל"ג בעומר בפרט, ובירכם בחמימות שיזדקקו למתנדבי הארגון רק לשמחות.

כונני ארגון הצלה ממשיכים להיות פרוסים ברחבי ההר בכדי לתת מענה לעולים להילולת רבי שמעון בר יוחאי, בכל מקרה חירום רפואי יש לחייג 101.

צילום: דוברות ארגון הצלה
צילום: דוברות ארגון הצלה

Back to top button