חדשות הארץמבזקים

אירועי ל"ג בעומר: חלה ירידה משמעותית בכמות המדורות

אירועי ל"ג בעומר החלו אמש (רביעי) סביב השעה 19:00 בו החלו לפעול לוחמי האש בכל גזרות המחוז למשך כל שעות הלילה ואף כעת.

מוקד 102 של מחוז דרום עבד בכוחות מתוגברים ונתן מענה למאות קריאות שהגיעו למוקד הטלפוני. קדמו לאירועי השריפה הכנות מקדימות של מדור הגנה מאש שביצע סיורים מקדימים בכל הרשויות וביישובים הכפריים, ואגף המבצעים במחוז יחד עם הרשויות וגופי ההצלה החבירים בכדי לבצע פעולות מנע בהתאם לצו נציב כבאות והצלה לישראל.

לוחמי האש פעלו לאבטחת מוקדי המדורות, שמירה על שלום הציבור, כיבוי מדורות אשר יצאו מכלל שליטה וכיבוי סופי של מדורות נטושות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ניכר בהחלט כי ההתראות ועבודת ההסברה שנעשו יחד עם הרשויות נפלו על אזניים קשובות שכן ניכרת ירידה משמעותית בכמות המדורות ומידותיהן.

לוחמי האש דיווחו כי רוב הציבור גילה אחריות והבנה להנחיות, רבים בחרו לאחד מדורות או להמירן בפעילויות אחרות ורוב הציבור קיים את ההדלקה במקומות שהוכשרו לכך ע"י הרשות. לא נרשמו אירועים חריגים.

באשדוד פרצו 30 שריפות, באשקלון 30 שריפות, נתיבות 21 שריפות, באר שבע 37 שריפות, דימונה 15 שריפות ובאילת שתי שריפות. סה"כ 135 אירועי שריפות.

צוותי הכיבוי וההצלה ממשיכים בסיורים גם היום בכדי לבצע כיבוי שריפות ומדורות שננטשו ולא בוצע בהם כיבוי סופי.

במד"א עדכנו כי ליל מדורות ל"ג בעומר ברחבי הארץ עבר ללא אירועים חריגים, למעט מקרה אחד בראשון לציון, בו צוותי מגן דוד אדום העניקו טיפול רפואי לנער כבן 15 עם כוויות קלות כתוצאה מספריי דיאודורנט שנזרק למדורה, התפוצץ וגרם לנער לכוויות בדרגה א', הנער פונה לבית חולים שיבא בתל השומר במצב קל.

צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז דרום
צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז דרום
צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז דרום
צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז דרום

Back to top button