בחברת החשמל התקבלו התראות בשעות האחרונות על הודעות הנשלחות ללקוחות בדואר האלקטרוני הקוראות ללקוחות החברה לקבל החזר כספי בגין תשלום כפול לחברת החשמל – חשבון ששולם פעמיים- וכוללות גם מספר חשבונית וסכום החזר. בכניסה לקישור המצורף למייל מתבקש הלקוח להקיש את פרטי כרטיס האשראי.
זו אינה הפעם הראשונה בה מתקבלות הודעות המנסות להונות את הלקוח. כבר מעל לשנה וחצי מתקבלות בחברת החשמל התראות מלקוחות המדווחים על ניסיונות הונאה הכוללים קבלת דרישה, באמצעות דואר אלקטרוני, לעדכון פרטים, תוך כדי איומים בהשעיית חשבון במידה ולא ייענו מיידית, או לחילופין הודעה לנייד המבקש להסדיר תשלום חשבון החשמל בהקדם כולל בקשה לאישור פרטי החשבון וקישור לאתר שאיננו האתר הרשמי של חברת החשמל.
חברת החשמל שבה ומבהירה כי הן הודעות טקסט והן הודעות דואר אלקטרוני מטעם חברת החשמל מכילות את מספר החוזה של הלקוח, והקישור העדכני היחיד הוא ההאתר הרשמי של חברת החשמל . במקרה המדובר הקישור מוביל לאתר אחר שאינו מכיל את כתובת חברת החשמל.
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
בנוסף, החברה לא מבקשת מלקוחותיה לאשר פרטי חשבון או לחילופין יוזמת בקשה לקבלת פרטי כרטיס אשראי. בקשות המכילות בקשה לקבלת פרטי כרטיס אשראי אינן הודעות מטעם חברת החשמל. אין להתייחס או להשיב לפניה ובמקרים בהם עולה חשש, החברה מבקשת ליצור קשר עם מוקד השירות 103 על מנת לוודא את אמיתות הפנייה.
אורן הלמן, סמנכ"ל שירות שיווק ורגולציה, אמר: ״ניסיונות ההונאה נמשכים מזה תקופה. חברת החשמל פועלת לעדכן את כלל הלקוחות על כל ניסיון להונות אותם ורואה את מעשי הנוכלות הזו בחומרה. הודעות מטעם חברת החשמל ניתנות לזיהוי. אנחנו שבים ומבקשים מהלקוחות להיות ערניים״.