חדשות הארץמבזקים

שיא שנתי של יותר מ- 29 אלף עולים להר הבית: "יותר יהודים מתוודעים למצב החדש"

שיא היסטורי נחצה היום (חמישי) בהר הבית עם עלייתם של 29,215 יהודים להר הבית כהלכה מתחילת השנה. המספר הגדול ביותר לשנה אחת מאז שחרור הר הבית, וכנראה גם מאז חורבן הבית.

השיא הקודם נרשם בשנת תשע"ט שלפני הקורונה, שהייתה גם היא שנה מעוברת. אז עלו להר הבית במשך השנה כולה 29,119 יהודים במסלולים ההלכתיים.

במינהלת הר הבית מציינים בשביעות רצון כי עקיפת חציית כל השיאים השנתיים קורה כאשר אנחנו עדיין בעיצומה של השנה. עוד למעלה מארבעה חודשים לפנינו, לרבות שני ימי השיאים בשנה, יום ירושלים ותשעה באב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אסף פריד ממינהלת הר הבית מנמק את הזינוק הדרמטי בהר הבית ב"מהפך החיובי שעבר על המקום בשירות המשטרתי. ככל שיותר יהודים מתוודעים למצב החדש בהר הבית, בעיקר מפה לאוזן, הם שבים הביתה. ומה שלא התבטא בשטח בשנתיים של הקורונה, מקבל פתאום ביטוי דרמטי בשנה האחרונה."

פריד מציין גם נתון שיא נוסף שנרשם השבוע בהר הבית. מנתוני מכון 'ייראה' העוקב אחר עליית היהודים להר הבית כהלכה מתברר כי מאז פתיחת הר הבית מחדש אחרי שומר-החומות, כבר עלו להר הבית יותר מארבעים אלף יהודים תוך 12 חודשים.

במינהלת הר הבית כבר נערכים לקליטת האלפים שיעלו להר הבית ביום ירושלים. בהנחה שמספר העולים יזנק שוב לשיאים חדשים, ביום שבו מציינים את שחרור הר הבית וחמישים וחמש שנה לקריאה ההיסטורית "הר הבית בידינו".

בסרטון שמפיצים במטה ארגוני המקדש, קוראים רבנים רבים ואנשי ציבור לעלות להר הבית ביום ירושלים, כדי "להודות ולהלל במקום הנס ולקדם בכך את הר הבית למעמדו ולייעודו."

צילום: חיים זך/ לע"מ

Back to top button