בריאותמבזקים

ד"ר אלרעי פרייס: הקו האדום נחצה, ומה הפתרון? מאבטח

מאות אנשי צוות, חברי הנהלה, עובדים, מטופלים ומבקרים במרכז הרפואי שיבא, השתתפו הבוקר (חמישי) בעצרת ההזדהות ״שיבא נגד אלימות״.

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר אר"ם ומנהל היחידה לנוירוכירורגיה של הילד במרכז הרפואי שיבא אמר: "אני רוצה לקוות שהמחאה שלנו תיפול על אוזניים קשובות".

צילום: המרכז הרפואי שיבא

ד"ר פלדמן ציין שורה של צעדים שיש לנקוט בהם, ובהם הקמת נקודות משטרה בכל בית חולים, עיבוי מערך המאבטחים ופריסה של אמצעים טכנולוגיים בכל הנקודות המועדות לפורענות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: המרכז הרפואי שיבא

כמו כן, ציין ד"ר פלדמן את חשיבות ההרתעה וקרא למקבלי ההחלטות לפעול ולהגן על הצוותים הרפואיים.

צילום: המרכז הרפואי שיבא

ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, נשאה דברים בעצרת כשאיתה מאבטח אישי ושיתפה בתחושותיה הקשות לנוכח האיומים שהיא סופגת במסגרת מילוי תפקידה: "הקו האדום נחצה כל הזמן וזה נראה נורמלי. ומה הפתרון? מאבטח. אז די. די לאלימות! לא ניכנע לאלימות, לא נפסיק לומר מה שנכון, לא נפסיק לעשות את העבודה שלנו. המדינה צריכה להתחיל להגן על הצוותים הרפואיים. זה התפקיד שלכם. תעשו אותו״.

צילום: המרכז הרפואי שיבא

עוד נשאו דברים בעצרת פרופ' גליה רהב מבי"ח שיבא, שסיפרה על האיומים שקיבלה במהלך מגפת הקורונה עד לכדי הגשת תביעה שבה זכתה; ד"ר שמואל שטיינלוף, מנהל מחלקה פנימית ג', שסיפר על מקרה של משפחה שתקפה ואיימה על הצוות; ופרופ' ארנון אפק, משנה למנהל המרכז הרפואי שיבא ומנהל בית החולים הכללי, שקרא למדינה לפעול ולהגן על הצוותים הרפואיים: "אתם רואים כאן בעצרת את אחת התופעות הכי לא טבעיות שיש. כי במצב טבעי, כל האנשים שנמצאים פה צריכים להיות עם החולים ולטפל בהם. במקום זה, הם צריכים לומר למדינת ישראל: 'תדאגי לנו'. איזו בושה למדינה הזאת. ומה עונים לנו? אנחנו חוקרים".

צילום: המרכז הרפואי שיבא

את דברי הסיום נשא פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא, שקרא להסדיר הקמה של משמר הבריאות, אך הדגיש: "נמשיך לעשות הכול כדי להגן על אנשינו, ובינתיים נמשיך לתת את הטיפול הטוב ביותר. מערכת הבריאות היא מודל לסולידריות חברתית ולדו קיום. מאז ומעולם אנחנו מטפלים בכולם, גם באלו שתוקפים אותנו".

צילום: המרכז הרפואי שיבא

Back to top button