מבזקיםפוליטי / מדיני

שר הביטחון בני גנץ: אני נמצא בארה"ב בביקור משמעותי לביטחון ישראל

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ נמצא עדיין בביקורו בארצות הברית והבהיר כי מדובר בביקור משמעותי לביטחון ישראל. הוא הבהיר כי יש לעשות הכל על מנת שבישראל תמשיך להיות ממשלה מתפקדת וזאת לדבריו, מאחר שאתגרי הביטחון מחייבים זאת.

"נעשה הכל כדי שלישראל תמשיך להיות ממשלה מתפקדת – אתגרי הביטחון מחייבים זאת. אני נמצא כעת בארה"ב בביקור משמעותי לביטחון ישראל. נפגשתי עם מזכיר ההגנה לויד אוסטין בפנטגון ועם ראש המועצה לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, איתם דנתי בדרכים לבלום את התוקפנות האיראנית ובקידום שיתופי הפעולה באזור, בהובלת ארה״ב. אלה היו פגישות טובות ואפקטיביות, ואני יכול להגיד שהברית עם ארה"ב חזקה מתמיד, והולכת ומעמיקה." כתב גנץ בעמוד הפייסבוק שלו בסיכום השבועי.

בנוגע למצב הקואליציה שתערער לאחר הודעתה של ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי ממרצ אמר כי "לכל אלו שמדברים על נפילת הממשלה אני מבקש להזכיר – אחרי שנים של שיתוק ושל פגיעה במערכות שלטון החוק ובממלכתיות, יש לנו ממשלה מתפקדת. לא בלי קשיים – אבל היא עושה שירות טוב לאזרחי ישראל ואני מתכוון להמשיך ולעשות ככל שביכולתי כדי שהיא תמשיך לתפקד. אתגרים גדולים בפנינו, גם בביטחון, והם דורשים ממשלה יציבה, בניין כוח בהיבט הצבאי והתנהלות נכונה ואחראית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לגבי האמירות מימין ומשמאל, לפיהן תהליך קבלת החלטות ביטחוניות עלול להיות מושפע מלחצים פוליטיים, אני מבקש להגיד באופן חד משמעי: זה לא קרה בממשלה הקודמת, זה לא קורה בממשלה הזו, וזה לא יקרה במשמרת שלי. בחיי אדם ובנושאים אסטרטגים לעתידנו, זה פשוט לא יקרה." הבהיר שר הביטחון.

בנוגע להצעת החוק "ממדים ללימודים" לקראת ההצבעה ביום שני אמר גנץ כי "במסגרת הדברים שאנחנו עושים בממשלה, החלטתי ביחד עם שר האוצר, לעגן את מלגת ״ממדים ללימודים״ שמאפשרת ללוחמים משוחררים, לחיילים בודדים ולעולים מימון של הלימודים האקדמאים, אחרי שנים שהדבר היה תלוי בתרומות. במושב שעבר העברנו את הצעת החוק בקריאה ראשונה, ואני עומד על כך שנעביר אותה בשבוע הבא כדי שנוכל לסייע ל-16,500 חיילים משוחררים שממתינים לה. אני מצר מאוד על החלטת הליכוד להצביע נגד לוחמי צה״ל. זו פגיעה קשה בלוחמים ובחברה הישראלית."

לסיכום אמר גנץ כי "זו ההזדמנות להזכיר שכחול לבן וסיעות נוספות תמיד נהגו באחריות גם כשישבו באופוזיציה – אם זה באישור תקציבים ותקנות שקשורות להתמודדות בקורונה, ואם בהיבטים נוספים. התקדים הזה, שמכניס את חיילי צה"ל תחת הקטגוריה של "צרכים פוליטיים", מסוכן לחברה הישראלית, ואני קורא לחברי הליכוד להתעשת ולאפשר את העברת החוק."

צילום: דוברות מתפ״ש

Back to top button