בריאותמבזקים

מנהל המכון הביולוגי לשעבר: קיבלתי 3 חיסונים ונפגעתי בצורה משמעותית

פרופ' שמואל שפירא רופא, מדען וחוקר, לשעבר מנהל המכון הביולוגי בנס ציונה פרסם לפני מספר ימים בעמוד הטוויטר שלו עדות ובה הצהיר כי נפגע באופן פיסי כתוצאה מחיסוני הקורונה שקיבל.

בעמוד הטוויטר שלו כתב פרופ' שפירא: "אני קיבלתי 3 חיסונים, נפגעתי גופנית בצורה משמעותית מאוד כמו שנפגעו רבים אחרים ובנוסף האמון שלי בטיב ההחלטות ובתהליכי קבלתן נחרך קשות. איש לא שאל ובדק. אלחם בכל כוחי כדי שתשובות אמת ביחס לכלל ההחלטות ולא רק ביחס לחיסון ינתנו".

הציוץ של פרופ' שפירא גרר תגובות רבות אשר גרמו לו לפרסם הבהרה: "אם לא הובנתי טוב תגובותי לחיסון היו משמעותיות אבל אני עדיין חי ובועט ומתכוון להמשיך לעשות כך עוד שנים רבות. מעבר לכך למודאגים שלא בשל בריאותי, עברי חשוף (מלבד קטעים חסויים שישארו כך לעד) ואני גאה בכל יום שעברתי וכך גאה בהווה – אז הסירו דאגה מליבכם, ובחרו טוב יותר מי ראוי להינזף."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף פרופ' שפירא: "התגובות המשתלחות של אנשים מטעם שרובם מתביישים ובצדק להזדהות מצביעות על דבר אחד: הם טעו בגדול יודעים זאת וזורקים בוץ. כמו מישהו שהולך בחושך ושורק. למרות האובך הקשה שולחו כל כלבי הרחוב האנונימים ועלומי השם והמוח של המשרד המפואר נגדי. כנראה שפגעתי להם בעצבים רגישים אמשיך לחשוף ערוותם."

בהמשך אף ציין פרופ' שפירא כי הנתונים בישראל מוסתרים במכוון: "כל הזמן מבקשים מאיתנו סטטיסטיקות אבל אין לנו כי בארץ הכל מושחר ומוסתר. אז יש את מה שאנחנו קוראים מפרסומים מחו"ל או יודעים ממקור ראשון. חונטה קטנה שולטת בנתונים בישראל כשנוח לה היא מפרסמת משהו בספרות כשבסיס הנתונים מוסתר. את כל פיתוח החיסון והנוגדנים הישראלים פרסמנו בספרות מובילה. אני מקווה שפרוטוקולי הקורונה החסומים ל 30 שנה, פרטי ההסכם המושחרים ומחשבי דיוני קבינט הקורונה שמורים ומגובים טוב יותר ממחשב ילדי תימן שאבד ואיתו האינפורמציה המוסתרת מזה כ 70 שנה מהמשפחות והעם"

במשרד הבריאות הגיבו לפרופ' שפירא וכתבו בטוויטר: "גם היום, כמעט שנה לאחר הציוץ שאנחנו מצטטים, אנחנו מזכירים: הפניית אצבע מאשימה לגורמים מפקחים אינה הדרך לכסות על כישלונו הניהולי של מנהל המכון הביולוגי לשעבר פרופ' שפירא."

בציוץ של משרד הבריאות הפנו לתגובה רחבה יותר שנכתבה ב-27 באוגוסט 2021 ובה נכתב: "הופתענו לשמוע את אמירותיו המופרכות של מנהל המכון הביולוגי לשעבר, פרופ' שמואל שפירא. יודגש כי החיסונים הניתנים לציבור בישראל הוכיחו יעילות ובטיחות. חיסונים אלה עברו בדיקות ואישורים של הרשויות המובילות בעולם. אנו חוזרים וממליצים לציבור להקדים ולהתחסן כדי להגן על הבריאות והחיים! בנוסף, מצערת ומבישה התייחסותו של פרופ' שפירא לתהליכי הפיתוח והניסוי של החיסון של המכון הביולוגי. כידוע, תהליכי פיתוח וניסוי מחייבים עמידה קפדנית בדרישות, הפקת דוחות מסודרים וניתוח נתונים, לצורך אישור להתקדם בשלבי הניסוי. כל אלה בוששו להגיע."

עוד נכתב בתגובה כי "מנהל המכון לשעבר ביטא פעמים חוזרות ציפיות של "סמוך" בניסיון לייצר קיצורי דרך שלא היו עוברים לסדר היום, גם לא במדינות עולם שלישי. משרד הבריאות עשה כל שביכולתו כדי לאפשר התקדמות מהירה תוך הקפדה על שלבים הכרחיים בפיתוח הוועדות והצוותים שליוו את הפיתוח נועצו גם ברשויות רגולטוריות נוספות כדי לקבוע את הסטנדרטים הנדרשים. כמו כולם, אנו מייחלים להצלחת הניסוי, אך עד היום טרם הסתיים והגיעו התוצאות הרשמיות של תהליך הניסוי התומך ביעילות החיסון, בניגוד לחיסונים אחרים המאפשרים הכרזה על הצלחת החיסיון. הפניית אצבע מאשימה לגורמים מפקחים אינה הדרך לכסות על כישלונו הניהולי של מנהל המכון לשעבר פרופ' שפירא. פיתוח חיסון הוא תורה מורכבת והדרך קשה ורצופת קשיים. מי שאין לו הניסיון, הידע וההבנה הדרושים, חייב לעשות חשבון עם עצמו ולא עם המשרד האחראי על בריאות הציבור."

פרופ' שפירא תקף את תגובת משרד הבריאות וכתב בעמוד הטוויטר שלו: "משרד הבריאות משמיץ על כישלון ניהולי?! לא ברור אם הם טיפשים יותר או חצופים יותר: תוך שנתיים 3 מנכלי"ם, 3 ממוני קורונה, 3 ראשי אגפי בריאות הציבור.הפגנתם חוסר מחשבה, חוסר אמפתיה, אי הבנה מהי בריאות, המדינה בתהום בריאותית, עם תוצאות קורונה מהגרועות בעולם מעבר לנזקים העצומים האחרים. במקום לנסות לברר מהם הסיבוכים הרפואיים ולהתנצל חדלי האישים מלכלכים מנהל שהביא השגים אדירים ועם רקורד ששם את כולכם בצל. כמו שאמרתי ערוותכם תחשף, הכל מתועד. סיפרי יחולק חינם עם ביאורים ושמות."

פרופסור שמואל שפירא. Shapiras, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons

Back to top button