חדשות חוץמבזקים

מהפך שלטוני באוסטרליה: מועמד מפלגת הלייבור אלבניז ניצח בבחירות

מפלגת הלייבור ביצעה מהפך שלטוני בבחירות שהתקיימו באוסטרליה, והפילה את הממשלה השמרנית לאחר כמעט עשור בשלטון, דווח בסוכנות הידיעות AP.

ראש הממשלה הנבחר הוא מנהיג מפלגת הלייבור, אנתוני אלבניז, שהבטיח היום (שבת) בנאום הניצחון שלו כי תחול הפחתה חדה יותר בפליטת גזי חממה בעת שהוא עומד בפני מבחן במדיניות החוץ.

ראש הממשלה היוצא, סקוט מוריסון, אמר שהוא מודה בהפסד למרות שמיליוני קולות טרם נספרו, זאת מכיוון שמנהיג אוסטרלי חייב להשתתף ביום שלישי הקרוב בפסגת טוקיו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ראש ממשלת יפן פומיו קישידה וראש ממשלת הודו נרנדרה מודי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"זה אומר הרבה על המדינה הנהדרת שלנו שבן לאם חד הורית שהייתה פנסיונרית ונכה, שגדל בדיור ציבורי בהמשך הדרך בקמפרדאון (פרבר של סידני- א.א) יכול לעמוד מולכם הלילה כראש ממשלת אוסטרליה", אמר אלבניז.

"כל הורה רוצה לדור הבא יותר ממה שהיה לו. אמא שלי חלמה על חיים טובים יותר עבורי. ואני מקווה שהמסע שלי בחיים ייתן השראה לאוסטרלים להגיע לכוכבים", הוסיף.

אלבניז יושבע לתפקיד ראש ממשלה לאחר שמפלגת הלייבור שלו זכתה בניצחון הראשון שלה בבחירות מאז 2007.

מפלגת הלייבור הבטיחה יותר סיוע פיננסי ורשת ביטחון סוציאלית איתנה כאשר אוסטרליה מתמודדת עם האינפלציה הגבוהה ביותר מאז 2001 ומחירי הדיור במדינה עולים.

המפלגה גם מתכננת להגדיל את שכר המינימום, ובמישור מדיניות החוץ, היא הציעה להקים בית ספר להגנה באוקיינוס ​​השקט כדי להכשיר צבאות שכנים בתגובה לנוכחות הצבאית הפוטנציאלית של סין באיי שלמה, על סף דלתה של אוסטרליה.

היא גם רוצה להתמודד עם שינויי האקלים עם הפחתה שאפתנית יותר של 43% בפליטת גזי חממה עד 2030 ואפס פליטות נטו עד 2050.

הקואליציה בראשות המפלגה הליברלית של מוריסון חתרה לכהונה רביעית של שלוש שנים. היא החזיקה ברוב המצומצם ביותר – 76 מושבים בבית הנבחרים המונה 151 חברים, שבו מפלגות זקוקות לרוב בפרלמנט האוסטרלי כדי להרכיב ממשלה. בספירה מוקדמת בשבת, הקואליציה הייתה בדרך לזכות ב-51 מושבים, הלייבור 72, 10 היו מחוקקים נייטרלים ו-18 טרם נקבעו.

רה"מ אוסטרליה הנבחר, אנתוני אלבניז. צילום: AP Photo/Rick Rycroft
רה"מ אוסטרליה היוצא מוריסון. צילום: AP Photo/Mark Baker

Back to top button