כלכלהמבזקים

תוספות שכר ומענק: הסכם קיבוצי מיוחד לעובדי מנורה מבטחים ביטוח

הסתדרות המעו"ף, הנהלת מנורה מבטחים ביטוח ועובדי החברה חתמו על הסכם קיבוצי מיוחד. ההסכם, שחל על כ-1,400 עובדים, יהיה בתוקף עד סוף שנת 2024.

לפי ההסכם, עובדי החברה ייהנו מתוספות שכר של 3% בכל אחת מהשנים 2024-2022, כך שיגיעו ל-9% בכל תקופת ההסכם.

עוד נקבע כי תקציב הבונוסים לעובדים יוגדל ב-50% לפחות, כשב-2022 יקבלו העובדים בונוס מוגדל של עד 80% ממשכורתם בסכום שלא יפחת מ-6,000 שקל לכל עובד הזכאי לבונוס שנתי בהתאם להסכם. במידה שרווחי קבוצת מנורה מבטחים יעלו על מיליארד שקל בשנה, יגדל תקציב הבונוס עד לגובה של משכורת לעובד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, כולל ההסכם מענק מיוחד בסכום של 1,800 שקל לכל עובד שהחל את עבודתו בחברה עד 31.12.2019.

ההסכם כולל גם הגדלה של סבסוד ארוחות לעובדים, גני ילדים וקייטנות – והגדלה משמעותית של תקציב הרווחה.

כמו כן, נקבע כי שכר המינימום לעובדים במוקדי החברה יועלה בהדרגה עד ל-6,000 שקל בחודש, ולכלל העובדים הקבועים בהדרגה עד לסכום של 6,500 שקל בחודש – וזאת במהלך שנות ההסכם.

במשא ומתן לחתימת ההסכם השתתפו מטעם ההסתדרות: יו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל וראש חטיבת מוסדות ציבור, הסתדרות, ביטוח ופיננסים בהסתדרות המעו"ף עידן אור. הוועד יוצג על-ידי עו"ד יובל ברוק.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, אמר: "ההסכם לעובדי מנורה מבטחים ביטוח משפר את תנאיהם ודואג לעתידם התעסוקתי לשנים הבאות. אני מודה ליו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל, לעידן אור, לוועד של מנורה מבטחים ביטוח ולהנהלה שידעה לעבוד איתנו בשיתוף פעולה למען טובת העובדים והחברה. נמשיך ונפעל למען כלל העובדים במשק".

מנכ"ל מנורה מבטחים ביטוח, יהודה בן אסאייג, הוסיף: "העוצמות של קבוצת מנורה מבטחים הן בהון האנושי האיכותי והמקצועי שלה אשר מהווה את המשאב החשוב בקבוצה ואותו נמשיך לטפח, הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית. אנו שמחים על שיתוף הפעולה הענייני וההוגן עם ההסתדרות, עם ועד העובדים של מנורה מבטחים ועם כל העוסקים במלאכה. קבוצת מנורה מבטחים שמה לנגד עיניה את טובת העובדים וכך תמשיך לפעול גם בעתיד".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל, ציין: "הנהלת מנורה מבטחים זכתה בעובדים מעולים, והם זכאים להסכם המצוין עליו חותמים היום ועד העובדים והסתדרות המעו"ף יחד עם הנהלת החברה. עמידה איתנה של נציגות העובדים הביאה לבסוף להבנות בין הצדדים ותוצאות טובות לכולם".

ראש חטיבת מוסדות ציבור, הסתדרות, ביטוח ופיננסים בהסתדרות המעו"ף עידן אור, אמר: "אני שמח וגאה על ההסכם שנחתם היום בחברת מנורה מבטחים ביטוח. יו״ר ועד העובדים חן כושר וחברי הוועד השיגו הישגים משמעותיים לעובדים שישפיעו באופן פרטני על כל אחת ואחד מהם בשנים הקרובות. אני שמח ומברך על הבשורה שההסכם מביא לעובדים וההכרה האמיתית שהעובדים הם ליבה הפועם של החברה והצלחתה".

יו״ר ועד עובדי מנורה מבטחים ביטוח, חן כושר: "אני גאה להציג בפני העובדים הסכם מצוין, שהתגבש בחודשים האחרונים לרווחתם. בהסכם זה שמנו דגש על הטבות כלכליות רוחביות לעובדים הקבועים, תוך מתן אופק מעולה לעובדים חדשים שמצטרפים אלינו מדי יום. אני מודה לעידן אור ולעו"ד יובל ברוק על הליווי הצמוד, המקצועי והבלתי מתפשר. אני מודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וליו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל על התמיכה והגב החזק שקיבלנו במהלך הדרך. תודה לכל חברי הוועד, ולחברי צוות המו"מ בפרט, על פועלם בגיבוש הסכם זה ובעבודתם המסורה למען העובדים".

צילום: דוברות ההסתדרות

Back to top button