איראןמבזקים

חיסול בטהרן: שני רוכבי אופנוע ירו 5 כדורים לעבר קצין בכוח קודס ונמלטו

היום (ראשון) בסביבות השעה 16:00 (שעון איראן) שני רוכבי אופנוע המתינו באחת הסמטאות הצדדיות של רחוב מוג'הדין-א-איסלאם בסמוך לביתו של קולונל חסן סייד חודיארי בטהרן (בירת איראן) וכשהגיע עם רכבו ביצעו לעברו ירי של חמישה כדורים מטווח קצר ונמלטו מהמקום.

זירת ההתנקשות בטהרן
זירת ההתנקשות בטהרן
זירת ההתנקשות בטהרן

על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים שלושה כדורים פגעו בראשו ושניים נוספים בגופו. אשתו היא הראשונה שראתה את גופתו ואחד השכנים הזעיק את כוחות הביטחון האיראניים למקום האירוע.

סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" דיווחה כי קולונל חסן סייד חודיארי בדרגת עקיד (דרגה המקבילה לאל"מ) היה אחד הגורמים המרכזיים, מראשי כוח קודס, שפעלו בתוך סוריה, ויחד עם קאסם סולימאני היה אחראי להתנקשויות מחוץ לאיראן (כולל עיראק וסוריה).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף היה חסן סייד חודיארי אחראי לאחרונה על שורה של ניסיונות פגיעה בישראלים בחו"ל שהמוסד הצליח לסכל – בטורקיה, בקפריסין, בקניה ובקולומביה.

קולונל חסן סייד חודיארי לצידו של קאסם סולימאני

בהצהרה של משמרות המהפכה האיראניים נמסר כי הם מגנים את הפעולה והטילו את האשמה באופן מרומז על ישראל וארצות הברית אותה כינו "גורמים הקשורים ליהירות העולמית".

"אנו מגנים את פעולת הטרור הפלילית של אויבי המהפכה וגורמים הקשורים ליהירות העולמית במות הקדושים של אחד ממגיני המקדש הגאים, באחת הסמטאות המובילות לרחוב מוג'הדין-א-איסלאם (Mojahedin-e-Islam) במזרח טהראן. מגן המקדש "קולונל סייד חודיארי" היה יעד לפשע הטרור נגד משמרות המהפכה". נכתב בהצהרה.

כמו כן, השופט העליון של מחוז טהרן הגיע לזירת ההתנקשות והורה לבצע פעולות מידיות על מנת לזהות את מבצעי הפעולה. במשמרות המהפכה הביעו תנחומים בפני משפחתו של קולונל סייד חודיארי והדגישו בהצהרתם כי החלו בפעולות לזיהוי ומעצר התוקפים.

גורמים במשמרות המהפכה האיראניים אמרו כי "לחיסול חודיארי אין שום קשר לתוכנית הגרעין של איראן, ונראה שההתנקשות הזו קשורה לנוכחות איראן בסוריה ומהווה מסר ישיר מישראל לאיראן."

קולונל חסן סייד חודיארי שחוסל

יש לציין כי בתחילה מספר מקורות דיווחו על מותו של סרדאר שקרצ'י, דובר הכוחות המזוינים. אך בדיווח רשמי בערוץ משמרות המהפכה הבהירו כי הדיווח השגוי נבע מהדמיון המשפחתי לזה שחוסל והוסיפו כי פרטים נוספים על "ההתנקשות הפחדנית" יפורסמו בקרוב כבר הערב.

עד ראייה להתנקשות סיפר לכתב סוכנות הידיעות "פארס" כי "דקות לפני ההתנקשות, כשעמדתי להיכנס לסמטת גולמיאן מרחוב גאהן, נתקלתי ברכב שסגר את הסמטה לרוחב כשהדלתות שלו פתוחות. הרכב לא אפשר למכוניות להיכנס".

עד ראייה אחר סיפר: "שמעתי קולות ירי ולאחר מכן רעש חזק של אופנוע. כשהגעתי לסמטה נתקלתי בגופתו של השהיד. אחד משכניו היה הראשון שהזעיק את שירותי החירום".

עדי ראייה בזירת ההתנקשות

במקביל להתנקשות דיווחו כלי תקשורת באיראן כי נתפסה "רשת הקשורה לשירות הביון של המשטר הציוני".

בהודעה רשמית של משמרות המהפכה נמסר כי "רשת זו, בראשות שירות הביון של המשטר הציוני, ניסתה לגנוב ולהרוס רכוש אישי וציבורי, לחטוף ולהשיג הודאות מזויפות באמצעות רשת של בריונים. סוכני רשת זו נעצרו על ידי חיל משמרות המהפכה האסלאמית ומשרד המודיעין."

במשמרות המהפכה הודיעו כי מחקירה ראשונית עולה שהמחסלים הם חלק נוסף מאותה רשת הריגול שנתפסה. "בחודשים האחרונים עסקו גופי הביון ברשת הביון של המשטר הציוני. הם ביצעו חיסולים פיזיים באמצעות שימוש בבריונים ויצרו חוסר יציבות ביטחונית בתחומים שונים באמצעות גניבה והשמדת רכוש אישי וציבורי, חטיפות וכדומה."

תפיסה לכאורה של רשת הריגול

Back to top button