צרכנות

מה חשוב לדעת לקראת תהליך הקטנת חזה?

החזה הנשי הוא סמל לנשיות אך לא מעט נשים סובלות משדיים גדולים ונפולים הגורמים להן לכאבי גב וצוואר, לפטרת וגדר בקפל התת שדי, לפגיעה ביציבה, לפצעים בגלל רצועות החזיות ולבעיות נוספות. יש לציין כי שדיים גדולים מדי עלולים לגרום גם לקשיים חברתיים, לדימוי עצמי נמוך, לקשיים פסיכולוגיים ועוד.

ניתוח הקטנת חזה מומלץ בדרך כלל לנשים מעל גיל 18. במקרים מסוימים הרופא יבצע את הניתוח גם לנשים מתחת לגיל 18, בדרך כלל כאשר המטופלת חווה קשיים חברתיים ופסיכולוגיים חמורים וזוכה להערות פוגעניות המערערות את הדימוי העצמי שלה.

שיטות להקטנת חזה

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יש שתי שיטות עיקריות לניתוח הקטנת חזה, ההליך הכירורגי נמשך בדרך כלל כשעתיים ומבצעים אותו בהרדמה כללית. השיטות להקטנת חזה הן:

שיטת העוגן – טכניקה פופולרית להקטנת החזה, בשיטה זו מבצעים חתך דק ועדין המתחיל מסביב לפטמה ויורד מטה כלפי החלק התחתון של השד, לכן מתקבלת צלקת הדומה לאות T, רק במראה הפוך. התוצאה המתקבל היא אסתטית והאישה זוכה לחזה במראה טבעי ומרשים. שיטה זו מומלצת לנשים עם שדיים גדולים, כבדים ונפולים.

שיטת ורטיקלית – בטכניקה זו נמנעים מחתך באזור הקפל התת שדי כדי לצמצם את הצלקות, שיטה זו מתאימה במצבים של שדיים בגודל בינוני עם צניחה קלה של החזה ועודפי עור יחסית קטנים. במהלך הניתוח מכווצים את עודפי העור בקו אנכי.

כדאי לדעת כי במהלך ניתוח הקטנת חזה המנתח הפלסטי מסיר רקמות עור עודפות ומוציא רקמת שד שומני, בהתאם לשיטת הניתוח הוא ממקם מחדש את הפטמה והעטרה. מנתח פלסטי מומחה יכול להקטין את החזה ללא ניתוק של  הפטמה ממקומה וכך מפחיתים סיכונים כמו חוסר תחושה בפטמה לאחר הניתוח, דימומים משמעותיים ועוד.  בהתאם לצורך המנתח משלב בין הקטנת חזה לבין הרמת חזה כדי להשיג את המראה האסתטי האופטימלי והמרשים ביותר.

בחירת מנתח מומחה

נשים המעוניינות לעבור הקטנת חזה חייבות לבחור נכון מנתח פלסטי מומחה על מנת להבטיח תוצאות אסתטיות מרשימות ומראה טבעי יותר של השד. מנתח פלסטי מומחה מתכנן היטב את הניתוח ומתייחס לרצונות של המטופלת ולמבנה גופה, הוא משלב טכניקות שונות כדי להשיג את המראה האסתטי המרשים ביותר, עם מינימום סיבוכים ותופעות לוואי.

כדי לבחור מנתח פלסטי מומחה מומלץ לקרוא מידע על ניסיונו בתחום, להתרשם מגלריית התמונות לפני ואחרי באתר שלו, לקרוא חוות דעת וביקורות אותנטיות על המומחה, וחשוב לקרוא מידע על טכניקת הניתוח שהוא מציע.

החלמה לאחר הניתוח

ניתוח הקטנת חזה נמשך כשעתיים, הוא מבוצע בהרדמה כללית ויש להישאר להשגחה רפואית לאחר ההליך הכירורגי. ניתן להשתחרר הביתה לאחר כ-6 שעות מהניתוח, אין צורך להתאשפז ללילה בבית החולים. תקופת ההחלמה לאחר הניתוח להקטנת החזה אורכת כ-6 שבועות. יש ללבוש חזייה אלסטית ייעודית ולאחר הוצאת הנקזים יש ללבוש חזיית ספורט בכל שעות היום והלילה, למשך 6 שבועות.

לאחר הניתוח חשוב להימנע מפעילות פיזית מאומצת לפחות 4 שבועות, ויש לשכב רק על הגב במשך שבועיים. אם המנותחת סובלת מכאבים היא יכולה להשתמש במשככי כאבים. יש להימנע מעישון לפחות חודש לאחר הניתוח.

האם יש סיבוכים?

כמו בכל הליך כירורגי, גם לאחר ניתוח להקטנת החזה ייתכנו סיבוכים שונים, מרביתם חולפים מאליהם תוך זמן קצר. הסיבוכים האפשריים לאחר ההליך הכירורגי הם דימומים באזור המנותח, שטפי דם, דלקת באזור הניתוח, אובדן תחושה בפטמה, צלקת בולטת, נמק חלקי בעטרה, מראה לא סימטרי של השדיים ועוד.

Back to top button