חדשות הארץמבזקים

דגלי הרש"פ הונפו באונ' בן גוריון| ראש עיריית ב"ש: "אני מתבייש"

מאות סטודנטים ערבים ערכו הבוקר (שני) עצרת לציון 'יום הנכבה' שחל בשבוע שעבר. כמה עשרות מהם הניפו את דגלי הרש"פ, כשמהצד השני של המתרס התקיימה הפגנה של סטודנטים עם דגלי ישראל.

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' פנה במכתב לנשיא האוניברסיטה, פרופ' דניאל חיימוביץ', וכתב: "דגלי פלסטין מונפים בגאווה. אוניברסיטת בן גוריון היא חלק מבאר שבע וממדינת ישראל, אל לה לשדר רפיסות ואסור לה להסכים לכך. חייבת להיות לך אמירה ברורה בנושא. למדינת ישראל יש אך ורק דגל אחד ואין בלתו. היכן הימים שבהם האוניברסיטה אסרה פעילות פוליטית, בטח הפגנה בוטה ומתריסה כנגד מדינת ישראל? עוד קו אדום נחצה היום. המנהיגות הברורה שלנו חייבת לבוא לידי ביטוי, בלי גמגומים. אני חייב לומר לך – אני מתבייש".

עוד כתב דנילוביץ' כי המפגינים גם שרו "שירי הלל לאויבי ישראל, שכל רצונם הוא להשמידה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עמנואל פביאן

שי רוזנגרטן, ראש אגף פעילים בתנועת אם תרצו, אמר: "אנו מגנים בחריפות את החלטת אוניברסיטת בן גוריון שלא לאפשר לאזרחים שומרי חוק ומשלמי מיסים להיכנס ולהניף דגלי ישראל בתחומה. הנפת דגלי אש"ף במוסדות אקדמיים לא אמורה לעבור בשתיקה, נמשיך להיאבק על הערכים הציוניים בכל מקום ובכל זמן"

המכתב ששלח ראש עיריית ב"ש לנשיא אונ' בן גוריון

ח"כ שלמה קרעי (ליכוד) כתב בטוויטר: "המראות הג'ניניים היום מאוניברסיטת בן גוריון, מצטרפים לגל הלאומנות ששוטף את ישראל והקמפוסים שלנו בשנה האחרונה. את האויב מבפנים צריך לדכא ולפעול כנגדו בכל הכח. הצטרפו לעצומה בעד החוק שלי, לאיסור הנפת דגלי אויב, כולל הרש"פ, בכל ישראל ובדגש על הקמפוסים. סטודנט שיניף דגל כזה יסולק ותוארו יישלל. מוסד שלא ישתף פעולה ו/או יגביל הנפת דגלי ישראל, ייענש תקציבית בחומרה."

יו״ר המל״ג שרת החינוך שאשא ביטון שוחחה עם נשיא האוניברסיטה פרופ' דניאל חיימוביץ. "התמונות שראינו הבוקר לא מתקבלות על הדעת. במסגרת הבחינה שאנו עושים עם הייעוץ המשפטי של המל״ג בנוגע לסטודנטים ששותפים להסתה, אלימות או פגיעה בסמלי המדינה, יבדקו גם אירועים מסוג זה״, אמרה השרה.

עמותת יוזמות אברהם מסרו בתגובה להפגנות הסטודנטים הערבים באוניברסיטת בן-גוריון כי "הנפת דגלי פלסטין היא אקט של הבעת זהות לאומית ע"י הסטודנטים הערבים, ואינה הסתה. אנו מצרים על עמדתו של ראש עיריית באר-שבע דנילוביץ', שקורא להשתקת הזהות הלאומית של הפלסטינים אזרחי ישראל. כדי להתמודד עם המתיחות הגואה בקמפוסים, על המוסדות האקדמיים לאפשר שיח על הנכבה והנרטיב הפלסטיני במטרה להכיל את זהותם הלאומית של הסטודנטים הערבים ולתת לה ביטוי, כשם שניתן מקום לזהות הלאומית של הסטודנטים היהודים."

צילום: חמ"ל
צילום: עמנואל פביאן
צילום: עמנואל פביאן
צילום: עמנואל פביאן
צילום: עמנואל פביאן
צילום: עמנואל פביאן
צילום: ארנולד נטייב, רדיו דרום
צילום: ארנולד נטייב, רדיו דרום
צילום: ארנולד נטייב, רדיו דרום
צילום: ארנולד נטייב, רדיו דרום

Back to top button