מבזקיםפוליטי / מדיני

דרישה להדחה: "לקרוא לח"כית "חלאת אדם" זה דבר שלא יעשה"

בשבוע שעבר קרא סגן יו"ר הכנסת ח"כ אחמד טיבי מעל דוכן מליאת הכנסת ליו"ר ועדת ביטחון פנים, ח"כ מירב בן ארי, "חלאת אדם", זאת לאחר שהיא סירבה לגנות את מותה של העיתונאית שירן אבו עלאק.

במכתב ששלח היום (שני) מנכ"ל 'בצלמו' שי גליק הוא ציין ש"לא קדם שום התגרות מצידה של החברת הכנסת כנגד ח"כ טיבי. תקנון האתיקה של הכנסת קובע שחובה על חברי הכנסת לדאוג לכבוד חבריהם ולדאוג לכבוד ומעמד הכנסת. העזות לעמוד מעל בימת הכנסת ולקרוא לחברת כנסת "חלאת אדם" זה דבר שלא יעשה במקום העבודההבזוי ביותר ובטח לא מכבודה של כנסת ישראל .לא ייתכן שדבר כזה יעבור בשתיקה ללא כל התייחסות מצדו של יו"ר הכנסת. בימים אלו כשאין וועדת אתיקה ואין דרך שוועדת האתיקה תעניש את ח"כ טיבי. האם יכול להיות שסגן יו"ר הכנסת אדם שקורא לחברת כנסת מעל בימת הכנסת "חלאת אדם? זה נורמלי?

עוד נכתב: "בסמכותך וחובתך כיו"ר הכנסת לדאוג לכבוד הכנסת וחבריה חברי כנסת. כשחבר כנסת עומד מעל בימת הכנסת וקורא לקולגה שלו "חלאת אדם" הוא איננו ראוי לכהן כפנים הרשמיות של הכנסת ולכהן כח"כ . ולסיום, אני קורא לך להדיח את ח"כ אחמד טיבי מתפקידו כסגן יו"ר הכנסת."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "כל עוד יו"ר הכנסת לא ידיח את סגנו טיבי מלכהן בתפקיד היוקרתי הדבר יוכיח בצורה חד משמעית שיו"ר הכנסת איננו מתנהג בצורה ממלכתית ופוגע בכבוד הכנסת וחבריה חברי הכנסת."

צילום: ערוץ הכנסת
צילום: ערוץ הכנסת

Back to top button