מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ: "לא להפוך את ההצבעה על חוק "ממדים ללימודים" למסדר בושה של פוליטיקאים"

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ נשא היום (שני) דברים בישיבת סיעת כחול לבן בכנסת, והתייחס למחלוקת בין הקואליציה לאופוזיציה סביב אישור חוק "מימדים ללימודים".

ביחס להצעת החוק "ממדים ללימודים אמר: "היום נביא להצבעה את חוק ממדים ללימודים. במהלך הימים האחרונים שוחחתי עם חברי כנסת רבים, גם מהליכוד. כולם מבינים שצריך לתמוך בחוק. כולם גם תמכו בו בעבר. אני קורא להם לעשות את הדבר הנכון, להביא כבוד לנו ככנסת, ששמה את לוחמי צה"ל מחוץ ומעל לפוליטיקה ולא להפוך את ההצבעה למסדר בושה למדינת ישראל. אני קורא לנתניהו, בלי ציניות, אתה אדם שאוהב את חיילי צה"ל, ואני יודע שלא שיחקת בביטחון ישראל גם כשהיה לך אינטרס פוליטי מובהק. אני חושב שזה בדיוק המקום להמשיך בקו הזה – להתעשת, ולקבל את ההחלטה הנכונה. בנוסף, אני מצפה מכלל מרכיבי הקואליציה להירתם להעברת החוק. לא אקבל השתמטות של אף מרכיב בקואליציה מההצבעה. כפי שאמרתי בעבר – משמעת קואליציונית איננה מותרות אלא תנאי בסיסי ליכולת המשילות וליכולת התפקוד שלנו".

ביחס לביקורו בארה"ב אמר: "אנחנו בשעת מבחן לנחישות העולמית ולסדר העולמי – גם באוקראינה, גם באיראן וגם במקומות נוספים. ביחד עם ארה"ב, ועם שותפות נוספות מהאזור, אנחנו נמשיך לבנות את הכוח מול האיום הגרעיני שמציבה איראן ומול התוקפנות האזורית שלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גנץ גינה את דבריו של השר עיסוואי פריג' בנוגע לבית המשפט ואמר: "מי שלא מכבד את פסיקת בית המשפט כורת את הענף שעליו יושבת הדמוקרטיה הישראלית".

בנוגע למצעד הדגלים אמר: "ישראל לא תאפשר פרובוקציות לא בהר הבית ולא במקומות אחרים, מאף צד. לא נאפשר לשנות את הסטטוס קוו או לפגוע בו. גם מצעד הדגלים יתקיים כפי שסוכם. אם יהיו גורמים שינסו להפוך אותו למצעד של שנאה ופרובוקציות – נבלום אותם ביד קשה. אני קורא לכולם, כולל לגורמים במערכת הפוליטית שלנו, לנהוג באחריות, ולזכור שבסופו של דבר אנחנו עוסקים בביטחון, בחיי אדם".

צילום: ערוץ הכנסת

Back to top button