מבזקיםמשפטי/פלילי

חשד לרצח: בן 16 נורה למוות במהלך קטטה המונית בחורה

הלילה (שלישי) סמוך לשעה 00:30 הוזעקו צוותי החירום וההצלה לשכונה 10 ביישוב חורה בנגב בעקבות דיווח על קטטה המונית של מאות מעורבים בתוך משפחה מורחבת (חמולה) מלווה ידוי אבנים וירי.

במקביל, אידריס אבו אלקיעאן בן 16 שנורה במהלך האירוע הובא ברכב לחבירה עם צוותי מד"א, במחלף עומר. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים סורוקה במצב אנוש, תוך כדי פעולות החייאה. בבית החולי נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

כוחות משטרת תחנת עיירות, בסיוע לוחמי מג"ב ברכב ממוגן (קרקל), הגיעו למקום והשליטו סדר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתום הערכת מצב שערך בזירה מפקד משטרת מרחב הנגב, תת ניצב נחשון נגלר, הוטלה החקירה על היחידה המרכזית במרחב נגב.

על פי נתוני המעקב של עמותת יוזמות אברהם בשנת 2022 קיפחו את חייהם 32 ערבים בישראל בנסיבות הקשורות לאלימות ופשיעה, מהם 31 אזרחים ואחד שאינו אזרח. מבין כלל הקרבנות, ארבע הן נשים. 23 מהקרבנות נורו למוות, ו- 20 מהקרבנות היו עד גיל 30.

מאיר דויטש, מנכ"ל רגבים, אמר: "קו אחד ברור עובר מחוסר אכיפה על בניה לא חוקית, עצימת עין מפוליגמיה, שדות קנאביס ופרוטקשן לבין רצח ברחובות העיר. קוראים לזה חוסר משילות. אנו צועקים זאת כבר שנים והיום העבריינות והאלימות במגזר הבדואי מתפוצצות לנו בפנים. ראינו את זה בשומר החומות ולאחרונה בפיגוע בבאר שבע. כוחות הבטחון צריכים "לכבוש מחדש" את רהט, לנקות אותה מנשק ולהשליט חוק וסדר."

אידריס אבו אלקיעאן נרצח בירי ביישוב חורה בנגב
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
סנ"צ יוגב אטיאס מפקד תחנת העיירות. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button