איראןמבזקים

גינויים ואיומים בעקבות החיסול באיראן: "מעשה מרושע. התגובה תהיה קשה"

בעקבות חיסולו של קולונל (תא"ל) חסן סייד חודאי, מפקד בכוח קודס של משמרות המהפכה בתחילת השבוע, פורסמו באיראן איומים לנקמה מצד בכירי הצבא.

המפקד העליון של משמרות המהפכה האיראניים, האלוף חוסיין סלמי איים באומרו כי "כולם יודעים שאיראן תנקום את שפיכות הדמים של ההתנקשות בתא"ל חסן סייד חודאי" והדגיש כי "התגובה תהיה קשה".

הוא הוסיף כי "שום מעשה מרושע של האויב לא יישאר ללא מענה. הנקמה על רצח סייד חודאי תהיה קשה ותגרום למבצעים להתחרט."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

את הדברים אמר סלאמי בנאום שנשא בעיר חראמשאר, בדרום מערב איראן, יום לאחר החיסול.

חוסיין סלמי. צילום: סוכנות הידיעות האיראנית אירנא

כזכור, קולונל חסן סייד חודאי נורה למוות ביום ראשון סמוך לשעה 16:00 (שעון מקומי) בבירה טהראן, באחת הסמטאות ברחוב הסמוך לביתו, על ידי שני מתנקשים רכובים על אופנוע שנמלטו מהזירה לאחר ביצוע המעשה.

כלי התקשורת באיראן דיווחו כי חמישה כדורים שנורו מאקדח עם משתיק קול פגעו בו כאשר שלושה מתוכם בראשו. עדי ראייה סיפרו כי ככל הנראה היה רכב שסייע למתנקשים שעמד באופן כזה שחסם את הרחוב לכניסת כלי רכב אחרים בזמן החיסול. כוחות הביטחון פתחו במצוד אחר החשודים שנמלטו אך טרם דווח על תפיסתם.

זירת החיסול במזרח טהראן, בירת איראן

השלטונות האיראניים האשימו את ישראל בכך שהיא עומדת מאחורי חיסולו של הקצין במשמרות המהפכה האיראניים, תת-גנרל חסן סייד חודאי.

בישראל לא מגיבים לפרסומים אך גורמי ביטחון ציינו כי הוגברה הכוננות למקרה שאיראן תנסה לבצע פעולה התקפית נגד ישראל.

לאיומים של המפקד העליון של משמרות המהפכה האיראניים הצטרפו בכירים נוספים.

משמרות המהפכה האיראניים

מזכיר מועצת הביטחון ועוזר שר הפנים האיראני לענייני ביטחון מג'ד מיראמאדי אמר כי "הפושעים שביצעו פשע כזה צריכים לחכות לקבל סטירה קשה מאיראן, כי נקמתה תהיה כה חמורה שזה יגרום להם להתחרט על מעשיהם".

עוד הוסיף כי "הוקמה ועדת חקירה משותפת של גורמי הביטחון והצבא ולאחר השלמת החקירה בעניין יוכרזו התוצאות. היישות הציונית ביצעה פשע התנקשות בחיי השהיד חוסיין סייד ח'ודאי ומצפה להם נקמה קשה", אמר לסוכנות הידיעות האיראנית אירנ"א.

גם יו"ר הפרלמנט האיראני, מוחמד בכר קליבאף גינה את חיסול הקצין במשמרות המהפכה והביע את תנחומיו. בהודעתו מסר כי "אויביה של איראן נוטים בפעולות טרור משום שאינם יכולים לעמוד מול התנגדות האומה האיראנית. אני קורא לכלל גופי המודיעין והביטחון לזהות את את האשמים ולהעמידם לדין".

יו"ר הפרלמנט האיראני, מוחמד בכר קליבאף

נשיא איראן, אבראהים ראיסי התייחס אף הוא לחיסול ואמר כי "מי שהובס בשה הקרב בהתמודדות כם כוחות ההתנגדות מפגין את תסכולו בדרך הזו. אני קורא לרשויות הביטחון לעקוב אחר הנושא ואין לי ספק שתגיע נקמה לפושעים ששפכו את דמו של השהיד הגדול. אני נשבע".

את הדברים אמר נשיא איראן לכתבים ביציאתו מנמל התעופה הבינלאומי מהראבאד בטהראן. הוא הוסיף כי "ללא ספק רואים בפעולה זו את ידיה של היהירות העולמית".

נשבע לנקום את מותו. נשיא איראן אבראהים ראיסי. צילום: ATTA KENARE / AFP

ראש המטה של ​​הכוחות המזוינים האירניים, האלוף מוחמד באגרי, אמר כי "ההתנקשות בחייו של חבר משמרות המהפכה חסן סייד חודאי לא תישאר ללא מענה."

באגרי הביע את תנחומיו בפני המנהיג העליון חמינאי, משפחתו ובני העם האיראני, ובירך את חודאי על מאמציו להגן על המהפכה האסלאמית והממסד, כמו גם על כבודה וביטחונה של איראן.

בהודעתו אמר באגרי כי "ההתנקשות מראה את הצביעות של מי שטוענים שהם מגנים על זכויות האדם, ומצביעה על ניסיונותיהם העקרים לכסות על תבוסותיהם מול חזית ההתנגדות."

מוחמד באגרי. צילום: סוכנות הידיעות האיראנית אירנא

Back to top button