מבזקיםפוליטי / מדיני

בלתי יאומן: טעה בהקלדה ואיבד 50 אלף שקלים

עוז עובדיה, הגיע היום (שלישי) לוועדת המשנה לצרכנות וחשף את מסכת הייסורים והתלאות שעבר לאחר שביצע העברה כספית וטעה בספרה אחת בהקלדת מספר הסניף.

עוז מספר כי ביצע באמצעות האפליקציה של הבנק העברה מחשבון הבנק של בת זוגתו בבנק מסד לחשבון הבנק שלו בפועלים. לאחר המתנה של שלושה ימים, כשראה שהכסף הועבר מחשבון הבנק של בת זוגתו אך לא נכנס לחשבון שלו, הבין כי משהו קרה. בבדיקה התגלה כי בעת ההקלדה טעה בספרה אחת במספר הסניף.

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עוז מספר כי לא התרגש במיוחד והיה בטוח כשהוא יפנה לבנק ויספר זאת, הם יבטלו את ההעברה או יזכו מיד את חשבונו, אך למרבה הצער גילה כי לא כך הדבר. "אני בהתחלה לא דאגתי. אמרתי בסדר, הבנק יגלה שזה שגוי, אני אגיד לו לאן זה צריך לעבור או שזה יחזור לבת הזוג שלי או שזה יכנס לחשבון הנכון. אבל לא הייתי שאנן ועוד באותו היום, אני כבר הודעתי לבנק שהייתה העברה שגויה ובת הזוג שלי הודיעה לבנק שהעביר שהייתה העברה שגויה, אבל אני לא ידעתי לפני מה אני עומד. תהליך ארוך, סיזיפי, יקר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוז מוסיף לספר כי הבנק אמר לו שקיים חשבון כזה שלשם הועבר הכסף ושעליהם ליצור קשר עם הלקוח על מנת שיחזיר לו אותו. אחרי מספר ימים הבנק הודיע לו כי הלקוח מבקש עוד קצת זמן. לאחר שלושה שבועות הבנק הודיע לו רשמית כי הלקוח מסרב להחזיר את הכסף. אז החל בהליך משפטי ושכר עורכי דין לטפל במקרה.

עוז מציין כי הכסף, חמישה חודשים לאחר המקרה, עדיין לא חזר אליו וההוצאות המשפטיות כבר הגיעו לסכום של 15,000 ש"ח, זאת מבלי לחשב את ימי העבודה שהפסיד עד כה. "היום אנחנו חמישה חודשים אחרי האירוע ואפילו עוד לא נקבע הדיון הראשון", סיפר. "התהליך הזה ממש בלתי יאומן ואני חושב שזה פשע להפיל את זה על הלקוח. אני חושב שהבנקים מתרשלים פה בגדול. הבנקים חייבים לקחת אחריות במקרים כאלה."

צילום: דוברות הכנסת



סגנית המפקח על הבנקים אמרה בוועדה כי מתוך כ-40 מיליון העברות שבוצעות התקבלו רק 7 תלונות בנושא.

איגוד הבנקים מזהיר: אם נצטרך להצליב פרטים המשמעות תהייה הפסקת כל ההעברות.

ח"כ מגן תלם אמרה כי היא מאוכזבת מהתשובות שקיבלה הוועדה וביקשה לבחון צעדים שימנעו מקרים דומים וכן לשקול הקמת קרן לפיצוי לקוחות שטעו בתם לב.

חה"כ לימור מגן תלם. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button