מבזקיםרצועת עזה

מסר מאיים מהרצועה: כוח העילית של גדודי עז א-דין אל קאסם באימון שטח

בימים האחרונים, מחלקת המדיה של ארגוני הטרור בעזה ובראשם חמאס עובדים שעות נוספות על מנת ליצור סרטוני וידאו כחלק מהלוחמה הפסיכולוגית שהם מנסים להפעיל על מקבלי ההחלטות בישראל.

סרטוני האיומים וההפחדה של חמאס ושאר ארגוני הטרור מופצים ברשתות החברתיות על רקע מצעד הדגלים הצפוי להתקיים ביום ראשון הקרוב שיעבור גם דרך שער שכם ורחוב הגיא ברובע המוסלמי בירושלים.

בחמאס מאיימים כי הדבר יוביל להסלמה ודורשים מישראל שצעדת הדגלים לא תעבור דרך השכונות המוסלמיות בעיר העתיקה. לפי שעה, אין בישראל כל כוונה לשנות את המתווה הקבוע כפי שהיה נהוג בשנים האחרונות ולאחר שאישר זאת השר לביטחון פנים עמר בר-לב בהתייעצות עם מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שוטרי מחוז ירושלים, בראשותו של מפקד המחוז, ניצב דורון תורג'מן יאבטחו את האירוע בתגבורת מלאה כולל סיוע של שלוש פלוגות מילואים שיגויסו למשימה על מנת שיתקיים כסדרו וללא מקרים חריגים.

כזכור, גם בשנה שעברה נשמעו איומים מצד פלגי ההתנגדות בעזה לפני מצעד הדגלים וביום האירוע חמאס פתח בירי טילים לעבר ירושלים, מה שהוביל להסלמה וגלש גם להתפרעויות בתוך הערים המעורבות בישראל. בעקבות זאת החל מבצע "שומר החומות" שנמשך 11 ימים במהלכו נורו לעבר ישראל למעלה מ- 4,300 רקטות ופצצות מרגמה.

כתוצאה מהלחימה בין הצדדים נהרגו 16 בני אדם בישראל, מתוכם 12 אזרחי המדינה, 3 זרים וחייל שספג פגיעה ישירה של טיל נ"ט. ברצועת עזה נהרגו 225 פעילי טרור, מתוכם לפחות 25 בכירים.

בשונה משנה שעברה הערכה היא שארגון הטרור חמאס לא ירצה להגיע לסבב נוסף בדומה למבצע "שומר החומות", זאת משום שרצועת עזה נמצאת עדיין בתהליך שיקום של ההריסות מהמבצע האחרון וגם הרצון לחדש את מלאי הרקטות והטילים. כמו כן, נוח לחמאס המצב שישראל מתמודדת עם פיגועים ואבידות בשעה שהם צופים מהצד ולא נגרם להם מכך שום נזק. יותר מכך, הם מקבלים יותר הכרה ועוצמה כמי ששולטים מרחוק על תושבי הגדה המערבית ובתוך ערי ישראל.

בגל הטרור בחודשים האחרונים, נרצחו 19 בני אדם, 16 מהם ישראלים ושלושה אזרחים זרים וזאת כשחמאס בעזה לא יורה אפילו פצצת מרגמה אחת ולא סופג נזקים בתוך הרצועה. בהשוואה ל-11 ימי "שומר החומות", גל הטרור האחרון נחשב ל"הישג" משמעותי יותר.

כרזה שפרסם ארגון הג'יהאד האסלאמי

לסיכומו של עניין, חמאס ירצה מאוד להלהיט את השטח ולהבעיר את האש בתוך הערים המעורבות בישראל וכן לדחוף את מחבלי הגדה המערבית לצאת לפיגועים. רק לפני יומיים אמר ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה כי "ההתנגדות תתמודד עם צעדת דגלי ישראל ותסתער על אל-אקצא בכל היכולות"

עוד הוסיף, "אנו עוקבים אחר האיומים להסתער על מסגד אל-אקצא המבורך ב-29 במאי, או לארגן את הצעדה של הדגלים שנקרעו בטילי ההתנגדות לפני שנה. אני מזהיר את האויב מפני ביצוע פשעים וצעדים כאלה. העם הפלסטיני וההתנגדות נמצאים בחזית, ובירושלים ובגדה המערבית בפרט. לא נתיר ולא נקבל את השטויות של התלמודיות היהודיות הללו".

בסרטון כעת שפרסם חמאס הוא הציג תרגיל של כוחות העילית של הזרוע הצבאית שלו.

אימון כוח העילית של חמאס

בסרטון אחר של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, נראים שלושה מחבלים עומדים על נשקים, נשמעת אזעקה עולה ויורדת ולצידם הכיתוב "ההתנגדות מוכנה".

בסרטון נשמעת אזעקה עולה ויורדת לצד הכיתוב "ההתנגדות מוכנה"

בסרטון נוסף, נראה קטע מצעדת הדגלים ולסירוגין קטעים מאיומיו של הנייה על רקע ירי טילים.

Back to top button