מבזקיםצבא וביטחון

עימותים עם כוחות צה"ל בשכם: מחבל חוסל ו-75 נפצעו, חלקם במצב קשה

הלילה (רביעי) התפתחו עימותים קשים בין כוחות צה"ל לחמושים ערבים סמוך לקבר יוסף שבעיר שכם עם כניסת מתפללים ישראלים מתואמת, ביניהם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וחבר הכנסת לשעבר אורן חזן.

מאות ערבים יידו אבנים וזרקו בקבוקי תבערה לעבר הכוחות שהגיבו בירי חי לעבר חשוד שהשליך בקבוק תבערה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה ובנוסף נשמעו קולות ירי במרחב.

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי ר'יית רפיק יאמין בן 16 נפצע מירי צה"ל באורח אנוש ופונה לבית החולים רפידיה בשכם, שם מת מפצעיו. כמו כן, דווח על 75 פצועים, מתוכם מספר פצועים קשה מירי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ר'יית רפיק יאמין שנורה למוות בשכם

ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי פרסם הצהרה בעקבות מותו של ר'יית רפיק יאמין ובה נמסר: "אנו מתאבלים על השהיד ר'יית שנפגע על ידי חיילי האויב ונרצח בדם קר. כוחות הכיבוש, מנהיגיו ועד המתנחלים נוהגים בטרור מאורגן נגד אנשינו. עמנו לא ייסוג אל מול מכונת הדיכוי הציונית וזאת מתוך חובתם הקדושה שבאה לידי ביטוי בהתנגדות חטיבת שכם של גדודי אל-קודס. אנו נמשיך במאבק ונלמד את האויב שיעור באיתנות המוג'אהדין עד לסיום הכיבוש".

הג'יהאד האסלאמי קרא לפעיליו בגדה המערבית להמשיך בהתנגדות חמושה כנגד כוחות צה"ל: "אנו קוראים להמוני הגיבורים וכוחות ההתנגדות הפעילים להסלים את ההתנגדות בכל הדרכים והאמצעים על מנת לפגוע בכיבוש השנוא הזה על מנת למנוע את יציבותו על אדמתנו" נכתב בהצהרת הארגון.

מסע הלוויה של ר'יית רפיק יאמין שנורה למוות בשכם
מסע הלוויה של ר'יית רפיק יאמין שנורה למוות בשכם
מסע הלוויה של ר'יית רפיק יאמין שנורה למוות בשכם

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר כי: "כניסת יסוד שביסוד היא אחת מהכניסות המרכזיות של השנה לקבר יוסף, ומשמח לראות את הביקוש העצום של האנשים שהגיעו ורצו להגיע ולהשתתף בכניסה הזאת".

לדבריו, "בכל כניסה וכניסה אנחנו מגלים עד כמה עם ישראל מחובר לשורשיו וחשוב לו לבוא ולפקוד את אחד המקומות שהכי מסמלים את אחיזתנו בשומרון ובארץ ישראל בכלל. אך עם זאת, לדאבוננו, גם לאור התעוררות הגדולה אנחנו עדיין נאלצים להיכנס לכאן כגנבים בלילה ולא כבעלי הבית והשטח".

"הגיע הזמן להתקדם שלב נוסף. אני קורא לממשלת ישראל ולשר הביטחון לאפשר ליהודים להיכנס לפקוד את קבר יוסף גם לאור יום, שדגל ישראל יתנוסס מעל המתחם, וישיבת 'עוד יוסף חי' תחזור ללמוד במקום בדרך קבע. אנחנו נמצאים רגע לפני שנחגוג את יום ירושלים ואת שחרור השומרון ושאר חלקי המולדת, והגיע הזמן להחזיר גם את קבר יוסף אל תוך הריבונות הישראלית ולהוביל לכך שתהיה נוכחות יהודית קבועה במקום" הוסיף דגן.

נזכיר, כי קבר יוסף הושחת פעמיים בחודשים האחרונים ובעקבות ההרס נכנסו כוחות צבא גדולים עם אנשי המועצה האזורית שומרון ובעלי מקצוע על מנת לשפץ ולהחזיר את הקבר לקדמותו.

ח"כ לשעבר אורן חזן בתפילה בקבר יוסף בשכם
ח"כ לשעבר אורן חזן בתפילה בקבר יוסף בשכם

בתוך כך, לוחמי צה״ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה במספר מוקדים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון למעצר מבוקשים החשודים בפעילות טרור, בין היתר בכפרים חוסאן, בית כחיל ובעיר קלקיליה.

בפעילות הכוחות בכפר בית כחיל שבחטיבה המרחבית יהודה נעצר חשוד במעורבות בפעילות טרור, כמו כן הוחרמו כעשרות אלפי שקלים שעל פי החשד יועדו לפעילות טרור. במקביל, פעלו לוחמי צה"ל בעיר קלקיליה ועצרו שלושה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור.

במהלך הלילה נעצרו שישה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור והוחרמו כספי טרור שהועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון. אין נפגעים לכוחותינו.

הלילה אירעו שני פיגועי אבנים. אב בן 24 ושני ילדיו נפצעו בתאונת דרכים שנגרמה בעקבות יידוי אבנים לעבר מכוניתם בעיירה חווארה שליד שכם. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו להם טיפול רפואי ופינו לבית החולים בילינסון, את האב עם חבלת ראש במצב בינוני, פעוט כבן שנתיים וחצי במצב בינוני עם חבלת ראש, וילדה כבת 4 וחצי במצב קל.

צילום: מקורות ערבים. פורסם ברשתות החברתיות שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
צילום: מקורות ערבים. פורסם ברשתות החברתיות שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
צילום: מקורות ערבים. פורסם ברשתות החברתיות שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
צילום: מקורות ערבים. פורסם ברשתות החברתיות שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

ח"כ אורית סטרוק כתבה בעמוד הטוויטר שלה: "ערבים ניסו לרצוח את הבן והנכדים הקטנים שלי בחווארה!!"

מוקדם יותר, אירע פיגוע אבנים נוסף בכביש 60 ליד שילה. גבר יהודי בן 68 נפצע באורח קל ופונה להמשך טיפול בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, עם פציעות בפנים ובגפיים מאבן ומרסיסי זכוכיות של השימשה הקידמית שנופצה.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר בתגובה כי "מדינת ישראל לא עומדת במשימה פשוטה וכל יום אנו סופגים אבנים שמטרתן להרוג אותנו. הטיפול הסלחני, מדיניות ההכלה והרצון לשקט מזויף מתנפצים לנו על שמשות הרכבים, פוצעים ומסכנים אותנו. הדרג המדיני החליט לאפשר לזה לקרות במקום לגדוע ביד ברזל את הטרור הזה".

צילום: בטחון בנימין
צילום: בטחון בנימין

Back to top button