מבזקיםפוליטי / מדיני

נשיא המדינה בפורום הכלכלי העולמי על מות העיתונאית: "הצענו לפלסטינים חקירה משותפת"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג נשא לפני זמן קצר (רביעי) דברים בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, והתייחס להרג העיתונאית שירין אבו עאקלה במהלך חילופי אש בין מחבלים לחיילי צה"ל בג'נין.

בפתח דבריו נשיא המדינה הביע צער על מות העיתונאית ואמר: "זהו כמובן אירוע מצער מאוד. אני כואב אותו, ישראלים רבים כואבים אותו. האירוע קרה במסגרת פעילות של לוחמה בטרור בג׳נין, שנבעה לאחר רציחתם של ישראלים רבים כל כך. מה שעשינו, מאחר שאנו מדינה שקופה, שיודעת לקיים חקירה עניינית, ושלטון החוק בה הוא מעל הכל, הצענו לפלסטינים חקירה משותפת אודות הנסיבות של המקרה הטראגי הזה."

עוד הוסיף ואמר: "לצערי, הפלסטינים סירבו. הם לקחו את הגופה, את הקליע, ולכן בלתי ניתן לאמת את אף אחת מהטענות. ישראל הייתה פתוחה ושקופה, והציעה לארצות הברית להצטרף לתהליך החקירה, מכיוון שאנו מייחסים חשיבות גבוהה לחופש הדיבור ולעבודתם של עיתונאים וכלי תקשורת ואנו מכבדים אותם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר הרצוג: "ייתכנו מספר תרחישים. גם בעבר קרו מקרים בהם הואשמנו והאמת יצאה לאור, בדיעבד, כשהיו הרבה עובדות כוזבות נגד ישראל. אל תבנו על עובדות כוזבות. לימדו את העובדות, ניתן ללמוד עובדות באופן מדעי. לצערי הפלסטינים סירבו לשתף פעולה."

צילום: קובי גדעון/ לע"מ

Back to top button