מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר: השעיה של עובדי הוראה הנחשדים בביצוע עבירת מין או אלימות

מליאת הכנסת אישרה לפני זמן קצר (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק השעיה או פיטורין של עובדי הוראה החשודים בעבירות מין ואלימות, של חברת הכנסת שרן מרים השכל. 13 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת החינוך.

מוצע לאפשר השעיה של עובד הוראה אם נפתחו נגדו הליכים פליליים בחשד לביצוע עבירת מין או אלימות, ולחייב השעייתו אם הוגשו נגדו שלוש תלונות או יותר. עוד מוצע לאפשר פיטורין של עובד הוראה אם הוגשו נגדו שלוש תלונות או יותר בעבירות כאמור, ולקבוע שחובה לפטרו אם הורשע בעבירה כאמור, אלא אם המעסיק שוכנע שיש טעמים מיוחדים המצדיקים אחרת, והכל לאחר שניתנה לעובד הזדמנות להשמיע טענותיו.

בדברי ההסבר נכתב: "לאחרונה, פורסמו בתקשורת מקרים רבים שבהם עלה חשד להטרדה מינית או עבירות מין אחרות, של עובד הוראה בתלמידי המוסד החינוכי שבו הוא מועסק. אין עוררין על כך שמדובר בנושא בעל חשיבות אדירה, שכן לא ניתן לקבל מצב שבו ילדים נפגעים על ידי מי שהופקד על טיפולם וחינוכם במהלך שעות היום, ואשר אמור היה להקנות להם ערכים ולשמור על ביטחונם ושלומם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נכתב כי "כיום, ההסדר לפיו ניתן להשעות או לפטר עובד הוראה, מצוי רובו ככולו בחוזרים של מנכ"ל משרד החינוך. על פי ההסדר הקיים, האפשרות להשעות או לפטר עובד הוראה היא סבוכה, מצומצמת, ועשויה להימשך שנים. כתוצאה מכך אירעו מקרים שבהם עובד הוראה נותר בתפקידו, גם בהתקיים חשש ממשי ליושרו של עובד ההוראה וניקיון כפיו, אף במקרים שבהם היו עדויות רבות לתקיפה מינית מצד עובד ההוראה."

צילום: pixabay

Back to top button