מבזקיםפוליטי / מדיני

קטינים שנפגעו מעבירת אלימות במשפחה יהיו זכאים לטיפול במימון המדינה

מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק סיוע לקטינים נפגעי עבירות מין או אלימות, של חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסאמה סעדי, אליה הוצמדה הצעה של חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס. 17 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדה לזכויות הילד.

מוצע לקבוע שקטין שנפגע מעבירת אלימות במשפחה יהיה זכאי לטיפול במימון המדינה בתוך זמן סביר ובמרחק סביר ממקום מגוריו.

בדברי ההסבר נכתב: "קטינים וקטינות נפגעי אלימות נזקקים לרוב לטיפול משקם נפשית ופיזית על מנת להמשיך בחיים תקינים ונורמליים, ככל האפשר. העלות של טיפולים פסיכולוגיים גבוהה מאוד ורבות מהמשפחות מתקשות לעמוד בתשלומים הגבוהים ולכן נוצר מצב בו הקטינים לא זוכים לשיקום. אשר למרכזי הסיוע במימון משרד הרווחה והשירותים החברתיים, אלו לרוב עמוסים וקיים זמן המתנה ארוך, בעוד נחיצות הטיפול היא קריטית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נכתב כי "בשנת 2012 מרכזי הטיפול והסיוע לנפגעי אלימות במשפחה נאלצו לדחות ילדים, בני נוער ונשים שהגיעו לקבל סיוע מפאת פער בתקציב שהקצה משרד הרווחה והשירותים החברתיים לבין הביקוש הגבוה בשטח. מטרתה של הצעת חוק זו לאפשר לקטינים נפגעי אלימות במשפחה לקבל טיפול זמין, מקצועי, בעלות נמוכה וללא דיחוי."

ח"כ אחמד טיבי מסר בתגובה: ״מערכת שכשלה להגן על ילדים מפגיעות מיניות ואלימות, חייבת להבטיח להם את הטיפול והתמיכה הטובים ביותר כדי להתמודד ולהחלים מהפגיעה שעברו״.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button