העולם הערבימבזקים

התובע הפלסטיני: צלף ישראלי ירה במכוון בשירין אבו עאקלה כשניסתה להימלט

היועץ המשפטי לממשלה הפלסטיני, אכרם אל-חטיב מסר היום (חמישי) הצהרה לתקשורת לאחר תחקיר של הרשות הפלסטינית בעקבות מותה של העיתונאית מאל ג'זירה, שירין אבו ע'אקלה שנורתה בג'נין ב-11 במאי.

התובע הפלסטיני, אכרם אל-חטיב

בהצהרתו אמר אל-חטיב כי "העיתונאית שרין אבו עקל'ה ייצגה את האייקון של התקשורת הפלסטינית ונרצחה בשל המסר שלה והמסע הבלתי נלאה שלה להעביר את האמת. לכוח מצבא הכיבוש הישראלי היה ידוע וברור מיקומם של העיתונאים בג'נין בגדה המערבית הכבושה".

התובע ציין כי "כל העיתונאים היו לבושים במדים המוכרים כעיתונאים בינלאומיים והם היו גלויים באופן ברור לכוחות הכיבוש. כוחות הכיבוש פתחו באש לעבר העיתונאים ובהם שירין, ללא כל אזהרה מוקדמת. הם ביצעו ירי ללא הרף לעבר מקום נוכחות העיתונאים בג'נין. אחד מחיילי הכיבוש ירה בשירין אבו עקל'ה, והיכה אותה בראשה בזמן שניסתה להימלט. החקירה הוכיחה כי הקליע שהרג את שירין אבו עקל הכיל שבר ברזל חודר שריון. סיבת המוות הייתה חתך במוחה של השהידה שירין אבו עקל'ה, המעיד על כך שהיא הייתה בעמדת מילוט".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
העיתונאית שנהרגה בג'נין, שירין אבו עקל'ה

הוא הדגיש כי "הקליע שהרג את שירין אבו עקל'ה נושא מאפיינים המעידים על ירי מנשק צלף וכי הוא בוצע מדרום למיקומה שבו נכחה העיתונאית, כלומר המקום בו נכחו כוחות הכיבוש הישראלי. עקבות הקליעים הרבים שנותרו במקום בו היא נפגעה מעידים על הכוונה להרוג".

Back to top button