מבזקיםצבא וביטחון

64 קצינים וקצינות סיימו בהצלחה את הקורס 'אלון' ללימודי המלחמה

קורס ׳אלון׳ ללימודי המלחמה הגיע לסיומו הערב (חמישי). את הקורס סיימו בהצלחה 64 קצינים וקצינות מכלל זרועות צה"ל, המיועדים לתפקידי פיקוד בדרגת סגן-אלוף. הקורס ארך כשנה ושילב חניכים וחניכות מזרועות האוויר, היבשה, האוויר, הים והמודיעין. בליבת העיסוק בקורס עמדו תפיסת הניצחון ולקחי צה"ל בחלוף השנים, לצד השילוביות הבין-זרועית ויישומה בידי המפקדים.  לפני הטקס הוענקה למסיימים, בוגרי מחזור ס״ח, סיכת פו״ם ברק.

במעמד סיום הקורס, שנערך בראשות הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי, נכחו גם מפקד המכללות הצבאיות, אלוף איתי וירוב, מפקד המכללה ללימודי צבא וביטחון, תת-אלוף יניב אלאלוף, ומפקד בית הספר למלחמה, תת-אלוף דדו בר כליפא.

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי התייחס בדבריו לשיטת ארגוני הטרור לפעול מתוך אזורים אזרחיים ואמר: "האויב שפורש את כוחותיו ויחידותיו בתוך השטח הבנוי, בצמוד לבתי אזרחים, מתחת ומעל לדירות של אזרחים, ולפעמים בחדר בתוך בית של אזרחים, הופך את האזרחים לאמצעי. וכשהאדם הופך לאמצעי, חייו בעיני מי שהפך אותו לכזה חשובים פחות. כפועל יוצא מכך הלחימה במרחב האורבני מסכנת כל אזרח בלתי מעורב אשר מתגורר בה או נקלע אליה. ואכן לצערנו, אזרחים נפגעו. באופן דומה גם נפגעה ונהרגה הכתבת שירין אבו עאקלה. אנו מצרים על מותה, ומאז המקרה מנסים בכל דרך להגיע לחקר האמת, אך נתונים חשובים שנמצאים בידי הפלסטינים לא נמצאים בידינו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר כוכבי: "צה״ל קרא לקיים חקירה משותפת עם הפלסטינים – ונענה בסירוב. צה״ל קרא לפלסטינים לשתף את האמריקאים בחקירה – ונענה בסירוב. צה״ל ביקש לבדוק את הקליע או לבדוק אותו באופן משותף – ונענה בסירוב. צה״ל מבקש לקיים חקירה מקצועית ויסודית והפלסטינים לא מאפשרים זאת. לו היינו מצליחים להגיע לחקר האמת היינו ניצבים קבל עם ועדה ומציגים אחת משתי תוצאות אפשריות. האחת, היינו אומרים שיש אפשרות שהכדור נורה על ידנו, בקול חד וברור. והשנייה, שהכדור לא נורה מנשק צה"לי ולפיכך מדובר בירי פלסטיני. תהיה אשר תהיה המסקנה היינו אומרים אותה בקול חד, רם וברור."

צילום: דובר צה"ל

עוד הוסיף הרמטכ"ל ואמר: "יש דבר אחד שניתן לקבוע בוודאות – אף חייל בצה"ל לא ירה במכוון בעיתונאית. את זה חקרנו. זו המסקנה ואין אחרת. בתוך זירת לחימה כזאת, נהרגה כתבת אל ג'זירה. היא נהרגה בעיצומה של פעילות חיילי צה"ל, שבאו לעצור טרוריסטים שתכננו לפגוע ולהרוג אזרחים, טרוריסטים שפתחו באש לכל כיוון וגם לעבר כוח המעצרים. צה״ל פועל באופן כל-כך מדויק עד שחלק מצבאות העולם טוענים כלפינו שאנו מציבים להם רף שהם לא יוכלו לעמוד בו ביום פקודה. אנחנו גאים בכך, אבל גאים ועוד יותר בזכות להגן על אזרחי המדינה ולשם כך לא נפסיק לרדוף את הטרור ואת מארגניו. זהו הרף שהצבנו לעצמנו, הוא נובע מחינוך שזורם בעורקיו של העם, מרוח צה״ל ומדוגמא אישית של דורות של לוחמים ומפקדים."

לסיום, אמר: "צה״ל נדרש להעמיד בראשו מפקדים איכותיים, אחראיים ומקצועיים. מפקדים משימתיים אשר מבינים את גודל השעה, מפקדים אשר נכונים לשבור מוסכמות, לצאת מגבולות המוכר והידוע כדי שנוכל להעמיד צבא מתחדש ואיכותי שיתמודד בהצלחה עם כל אתגר. בוגרים יקרים, אני מברך אתכם, סומך עליכם, מצפה מכם – ואני גאה בכם. עלו והצליחו".

אילוסטרציה. צילום: אתר צה"ל

Back to top button