איראןמבזקים

הפיצוץ באיראן: יעד החיסול – מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה

גורם במשמרות המהפכה האיראניים חשף היום (שישי) כי מפקד הכוח האווירי והחלל של משמרות המהפכה, האחראי על התוכנית הבליסטית האיראנית, לרבות ייצור "מל"טים", האלוף אמיר עלי חאג'יזדה, היה יעד לפיצוץ אתמול בפרצ'ין. אתר צבאי גרעיני, דרומית מזרחית לטהרן.

היעד – מפקד הכוח האווירי והחלל של משמרות המהפכה, האלוף אמיר עלי חאג'יזדה

לדברי הגורם, מטען החבלה התפוצץ סמוך לרכבו בעת יציאתו מהבסיס הצבאי. באירוע, כפי שדיווחנו אתמול, נהרג מהנדס במשרד ההגנה האיראני, הקצין איהסאן קדבגי, שהתלווה אליו ומלווה נוסף נפצע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משרד ההגנה האיראני אישר כי "התרחשה ביום רביעי בערב תאונה באחת מיחידות המחקר של משרד ההגנה באזור פרצ'ין. הדבר הוביל למותו של המהנדס איהסאן קדבגי ופציעה של אחד מעמיתיו". משרד ההגנה לא מסר פרטים נוספים על ה"תאונה".

הצהרת משרד ההגנה האיראני באה שעות ספורות לאחר שסוכנות הידיעות הרשמית אירנא (IRNA) ציטטה "מקור לא יודע" שאמר כי "תאונת עבודה" התרחשה בפרצ'ין והובילה למותו של אדם.

התקרית מתרחשת ימים לאחר שקולונל משמרות המהפכה סייד חודאי נורה למוות סמוך לביתו בטהראן בפעולה שלטענת השלטונות עומד מאחוריה ישראל וכפי שדווח בניו יורק טיימס. ח'ודאי היה אחראי על אספקת טילים וטכנולוגיית "המל"טים" לסוריה ולחיזבאללה בלבנון, כולל בין היתר בניית מפעלי נשק.

חסן סייד חודיארי

ה"ניו יורק טיימס" כאמור מסר כי ישראל הודיעה לוושינגטון כי היא האחראית לחיסולו של חודאי כהודעת אזהרה לאיראן, על הפסקת פעילות יחידה 840 שאחראית על תכנון והוצאה לפועל של פיגועים נגד יהודים וישראלים בחו"ל.

ההדלפה האמריקנית הגיעה לאחר הדלפה ישראלית לכאורה לפוליטיקו על ההחלטה הסופית של הנשיא ג'ו ביידן שלא להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור, שהיא אחד התנאים האיראניים במשא ומתן בווינה על תוכנית הגרעין.

ראש הממשלה נפתלי בנט ברך את הנשיא ביידן בחשבון הטוויטר שלו על ההחלטה הנכונה, והוסיף כי הודיע ​​לו על כך כבר בחודש שעבר (אפריל).

מלחמת ההדלפות הזו, שעוררה תהיות האם וושינגטון נתנה לתל אביב אור ירוק לחיסול חודאי, גרמה לבלבול בטהראן, שהאשימה את וושינגטון ותל אביב ביחד בכך שהם עומדים מאחורי ההתנקשות.

סימנים להסלמה של המתיחות בין טהראן לוושינגטון החלו לצוץ על רקע המבוי הסתום בווינה ועל אי השגת הסכם. אתמול הטילה וושינגטון סנקציות על רשת הברחת נפט הקשורה ל"כוח קודס" ו"חיזבאללה", והחרימה משלוח נפט מול יוון, בצעד שעורר משבר דיפלומטי בין טהראן לאתונה.

Back to top button