חדשות הארץמבזקים

בדרך לחומש: פעילי שמאל מתעמתים עם המשטרה, 3 עוכבו לחקירה

המתיחות סביב פינוי חומש ממשיכה לצבור תאוצה ולפני זמן קצר (שבת) עכבה המשטרה שלושה פעילי שמאל שעל פי החשד בכוונתם להפר את הסדר הציבורי, להפר את חוק ההתנקות ולהזיק לרכוש.

כוחות המשטרה נערכו משעות הבוקר המוקדמות לקראת המחאה הבלתי חוקית שעתידה להתקיים ביישוב חומש.

פעילי השאל וביניהם אנשי תנועת "שלום עכשיו" ופעיל תנועת "קריים מיניסטר", ישי הדס הגיעו הבוקר לנקודת הכינוס בראש העין ומשם היו אמורים להמשיך לחומש עם בולדוזר ששכרו. השוטרים עכבו אותם בטענה כי בכוונתם להפר צו אלוף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אתמול כתבו פעילי "שלום עכשיו": "הודענו לאלוף פיקוד המרכז כי נצעד מחר לחומש כמתוכנן. דורשים ממנו להנחות את הכוחות בשטח לאבטח את הצעדה מפני כל אפשרות של אלימות מתנחלים. כל החלטה אחרת מצדו תהווה פגיעה חמורה בחופש הביטוי וזכות המחאה, ומשמעותה כי הצבא בחר צד בוויכוח הפוליטי".

במשטרה הדגישו: "נמשיך לאפשר לכל אדם באשר הוא לממש את חופש הביטוי והמחאה כחוק תוך שמירת הסדר הציבורי ובטחון המפגינים."

ח"כ עופר כסיף אמר בתגובה לדיכוי פעילי השלום המפגינים נגד "חומש" כי "בעוד שלמתנחבלים מאפשרים לעשות ככל העולה על רוחם (לרבות פוגרומים בפלסטינים, הכאה ודריסת חיילים בחומש), פעילי שלום נעצרים בברוטליות בתירוץ של הפרת "חוק ההתנתקות". אין צדק, אין חוק – רק אפרטהייד."

צילום: שלום עכשיו
צילום: שלום עכשיו
צילום: שלום עכשיו
צילום: שלום עכשיו
צילום: שלום עכשיו
צילום: שלום עכשיו
צילום: שלום עכשיו
צילום: שלום עכשיו
צילום: שלום עכשיו

ח"כ מוסי רז אמר בהפגנה שנעצרה בדרכה לחומש: "נעצרנו בדרך למאחז העבריינים חומש, שאתמול צעדו אליו עוד עבריינים ללא הפרעה. אבל את מי שבא באופן לא אלים לקדם שלום עוצרים. בושה. צריך לפנות אותם מיד."

תגובה אחת

  1. מלחמת אחים ניםתחה עי השמאל וזה מזמן .
    מנסים להלך אימים על עם ישראל שעדיין מצוי במלחמה מול אומים ועכשיו גם מול אויבים מבית .

Back to top button