מבזקיםתאונות דרכים

אסון בכביש הערבה: ארבעה הרוגים בתאונת דרכים סמוך לגשר פארן

בכביש 90 סמוך לגשר פארן לכיוון צפון אירעה לפני זמן קצר (שבת) תאונת דרכים חזיתית בין שני כלי רכב – אחד עם שני נוסעים והשני עם ארבעה.

צוות חילוץ וכיבוי מתחנת ספיר שהוזנק למקום זיהה תאונת דרכים קשה בין שני כלי רכב פרטיים כאשר ברכבים ישנם מספר לכודים.

לוחמי האש פעלו באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הלכודים והעבירו אותם לידי כוחות הרפואה במקום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך בוצעו פעולות משלימות של ניתוק מקורות אנרגיה וסריקות מקיפות לשלילת נפגעים נוספים בזירה.

חובשים ופראמדיקים של מד"א קבעו את מותם של ארבעה מנוסעי כלי הרכב ובהם גבר כבן 65, אישה כבת 40, נערה כבת 13, וילד כבן 4. בנוסף הצוותים העניקו טיפול רפואי ופינו במסוקים לבית החולים סורוקה בבאר שבע שני גברים כבני 40 כשהם פצועים בינוני עד קשה.

הפאראמדיקים של מד"א סיפרו: "מדובר בתאונה מחרידה. ראינו שני כלי רכב מעוכים, באחד נסעו גבר ואישה ובשני ארבעה נוסעים. מרכב אחד חולצו גבר כבן 40 ואישה כבת 40 שהייתה מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק, עם חבלה רב מערכתית קשה. ביצענו בדיקות רפואיות ונאלצנו לקבוע את מותה. הגבר היה בהכרה וסבל מחבלות, ולאחר טיפול ראשוני פונה לבית חולים במסוק כשמצבו בינוני עד קשה."

עוד הוסיפו כי "מהרכב השני חולצו 4 נוסעים, גבר בשנות השישים, נערה כבת 13 וילד כבן 4. הם היו מחוסרי הכרה ללא נשימה וללא דופק. ניסנו להציל אותם וביצענו פעולות החייאה שבסופן לצערנו נאלצנו לקבוע את מותם. גבר נוסף כבן 40 שהיה ברכב חולץ כשהוא סובל מחבלות, לאחר טיפול ראשוני הוא פונה במסוק לבית חולים כשמצבו בינוני עד קשה ".

מפקד האירוע משירותי הכבאות וההצלה, רס"ר לירן כהן מסר: "עם הגעתנו לזירה זיהינו מעורבות של שני כלי רכב פרטיים עם פגיעות קשות ומיד התחלנו בפעולות לחילוץ הלכודים. במהלך פעולות החילוץ גורמי הרפואה נאלצו לקבוע את מותם.
לצערנו, מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד שגבתה את חייהם של ארבעה בני אדם והמחזה לא פשוט כלל."

מבית החולים סורוקה נמסר כי "לחדר הטראומה בסורוקה פונו במסוק 2 פצועים מתאונת הדרכים בכביש 90. שניהם במצב בינוני. אחד, לאחר בדיקות הדמיה, הועבר לחדר ניתוח סובל מחבלת בטן. פצוע שני נמצא עדיין בהדמיות ובבירור רפואי בחדר המיון."

רפ"ק חיים חן קצין התנועה של מרחב נגב מעדכן כי " ככל הנראה אחד מכלי הרכב סטה מנתיבו והתנגש ברכב שהגיע ממול. בוחני התנועה של מרחב נגב פתחו בחקירה".

צילום: דוברות כב"ה
צילום: דוברות כב"ה
צילום: דוברות כב"ה
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א

ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה מאיר צור, מגיב על התאונה החזיתית הקטלנית שאירעה ואמר כי "הממשלה העסוקה במאבקים פופוליסטיים ושמירה על כסאות- מזלזלת בתושבי הערבה, ציבור הנהגים, הנוסעים, החיילים, המטיילים וכלל משתמשי כביש הערבה האדום, ולא מקדמת הרחבתו לדו מסלולי דו נתיבי- כמשימה לאומית להצלת חיי אדם! זאת למרות הבקשות והנתונים הקשים מהתאונות על כביש 90 המונחים לפני השרים וחברי הכנסת."

"רק בעשור האחרון אירעו 234 תאונות דרכים בכביש הערבה 90, האדום מדם, בהן נפגעו 462 בני אדם, מהם 33 הרוגים" אומר צור

צוות פעולה של תושבי הערבה התיכונה החתימו 6,000 נהגים ביניהם נהגי אוטובוסים ומשאיות בדרישה להרחבת הכביש לאלתר.

מטה המאבק של תושבי הערבה התיכונה, להרחבת כביש 90, ותושבי הערבה התיכונה, יצאו בשעה 16:30 אחר הצהריים, להפגנת הזדהות עם פצועי והרוגי התאונה, ומחאה כנגד ממשלת ישראל על אזלת ידה לאורך עשרות שנים, להרחבת כביש הערבה, כביש הדמים! "תתבייש ממשלת ישראל!" אמרו המוחים.

צילום: נדב אילון מועצה אזורית ערבה תיכונה/ יחידת חילוץ ערבה
צילום: נדב אילון מועצה אזורית ערבה תיכונה/ יחידת חילוץ ערבה
צילום: נדב אילון מועצה אזורית ערבה תיכונה/ יחידת חילוץ ערבה
צילום: נדב אילון מועצה אזורית ערבה תיכונה/ יחידת חילוץ ערבה
ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה מאיר צור
מאיר צור ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה ממקום התאונה
צילום- מועצה אזורית הערבה התיכונה
צילום: נדב אילון

Back to top button