מבזקיםפוליטי / מדיני

כביש הערבה גבה את חייהם של 35 בני אדם בעשור האחרון

מרכז המחקר והמידע של הכנסת הציג הערב (שבת) דו"ח בעקבות תאונת הדרכים הקטלנית שאירעה בכביש 90 בה נהרגו ארבעה בני אדם ושניים נפצעו בינוני.

על פי הדו"ח שחיברה חוקרת המרכז, אסנת אלגום מזרחי באוגוסט 2021 לבקשת ח"כ מאיר יצחק הלוי, בתקופה שבין 2010 למאי 2021, התרחשו בחלקו הדרומי של כביש 90, מצומת הערבה ועד אילת, 142 תאונות, מהן 24 תאונות קטלניות שגבו את חייהם של 35 בני אדם.

דו"ח הכנסת מציג את חלוקת הכביש לשני מקטעים מרכזיים, הצפוני בהם מצומת הערבה עד קטורה, והדרומי מצומת קטורה ועד אילת ומגלה כי הסיבה לחלוקה היא סיום פרויקט הרחבת ושדרוג החלק הדרומי משנת 2018 – אז החלה ירידה במספר התאונות הכלליות והתאונות הקשות והקטלניות בפרט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הדו"ח מסביר כי למרות שמדובר בקטע כביש שאורכו כמחצית מזה הצפוני, לאורכו ישנם יותר יישובים וצמתים והוא מנקז אליו את התנועה מכביש 40, כך שמבחינת נפח התנועה הוא לא פחות מאתגר.

מנתוני הדו"ח עולה כי משנת 2018 ועד מאי 2021 קיים פער בנתוני תאונות הדרכים בכלל והתאונות הקטלניות בפרט בין שני המקטעים הללו. כך למשל במקטע הדרומי (המשודרג) אירעו 13 תאונות דרכים בלבד, בעוד בחלק הצפוני אירעו 24 תאונות.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה מאיר צור, יצא זמן קצר לאחר התאונה הקטלנית יחד עם וועד מטה המאבק של תושבי הערבה התיכונה להרחבת כביש הערבה האדום, להפגנת הזדהות עם משפחות הרוגי ופצועי התאונה הקטלנית היום, ומחאה כנגד ממשלת ישראל על אי העברת תקציב קריטי, להרחבתו הדחופה של כביש 90 האדום, מצומת הערבה ועד מבואות אילת! "תתבייש ממשלת ישראל!" קראו המפגינים.

צילום: עופר נווה
צילום: עופר נווה
צילום: עופר נווה
זירת התאונה הקטלנית. צילום: נדב אילון

מוקדם יותר אמר ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה מאיר צור כי "הממשלה העסוקה במאבקים פופוליסטיים ושמירה על כסאות- מזלזלת בתושבי הערבה, ציבור הנהגים, הנוסעים, החיילים, המטיילים וכלל משתמשי כביש הערבה האדום, ולא מקדמת הרחבתו לדו מסלולי דו נתיבי- כמשימה לאומית להצלת חיי אדם! זאת למרות הבקשות והנתונים הקשים מהתאונות על כביש 90 המונחים לפני השרים וחברי הכנסת."

"רק בעשור האחרון אירעו 234 תאונות דרכים בכביש הערבה 90, האדום מדם, בהן נפגעו 462 בני אדם, מהם 33 הרוגים" אומר צור.

צוות פעולה של תושבי הערבה התיכונה החתימו 6000 נהגים ביניהם נהגי אוטובוסים ומשאיות בדרישה להרחבת הכביש לאלתר.

מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה

Back to top button