חדשות חוץמבזקים

פוטין מת או שהוחלף בכפיל? הדיווח הדרמטי של סוכנות הביון הבריטית

לאחר שעלו ספקולציות רבות בנוגע לבריאות של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בבריטניה פורסמו לאחרונה דיווחים רבים, המתבססים על גורמים ב-MI6 (סוכנות הביון הבריטית), על כך שייתכן שהוא כבר מת והמדינה משתמשת בכפיל על מנת להסתיר זאת.

כבר זמן רב שמתפרסמות שמועות רבות בכלי התקשורת בעולם על מצבו הבריאותי הירוד של המנהיג הרוסי, שהוא מתמודד עם מחלות כמו סרטן ופרקינסון ואף דווח שעבר ניתוח לאחרונה, טרם הפלישה לאוקראינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כעת נטען, שפוטין משתמש בהופעות שהוקלטו מראש ואפילו בכפיל על מנת להסתיר את מצבו הרפואי. ראשי המודיעין הבריטי סבורים כי יכול להיות מצב שהוא כבר מת ובקרמלין מנסים לשמור על כך בסוד. "נשיא רוסיה היה חולה מאוד, ייתכן שהוא מת ומקורביו משתיקים את זה כדי לשמור על השלטון כמה שיותר זמן." אמרו בכירים ב-MI6.

ב"דיילי סטאר סאנדיי" נטען כי הופעותיו האחרונות של פוטין בתקשורת תועדו מראש וייתכן גם שנעשה שימוש בכפיל באירועים ציבוריים, כמו מצעד יום הניצחון בכיכר האדומה במוסקבה שהתקיים מוקדם יותר החודש.

גורם מודיעיני אחר סבר כי פוטין עדיין לא מת אך הוא חולה מאוד ולדבריו גם אם ימות הדבר יישמר בסוד. "פוטין חולה מאוד וכשהוא ימות, דבר מותו יישמר בסוד במשך שבועות, אם לא חודשים", אמר.

הוא הוסיף כי "יש אפשרות שהוא כבר מת. אי אפשר לדעת. אנו מאמינים שפוטין השתמש בכפילים בעבר כשמצבו לא היה טוב והקרמלין עושה זאת שוב כעת. פוטין הוא ראש קבוצה קטנה של בכירים שנאמנים לו לחלוטין", אמר הגורים המודיעיני והוסיף כי "החשש האמיתי (עבור מקורביו) שברגע שיוכרז על מותו עלולה להתבצע הפיכה בקרמלין וגנרלים רוסים ירצו לסגת מאוקראינה."

הוא הסביר כי "מותו של פוטין ישאיר אותם חסרי אונים ופגיעים, כך שיש להם אינטרס מובהק לומר שפוטין חי – כאשר ההפך הוא הנכון", ציין.



צילום: רי"א נובוסטי


מצבו הבריאותי של הנשיא הרוסי בן ה-69 הידרדר בבירור בחודשים האחרונים. הוא נראה פחות בתנועה ופניו נראות נפוחות, כאשר נטען שייתכן והוא חולה בסרטן הדם. הדעה הרווחת היא שהוא נוטל סטרואידים או מקבל טיפול עבור מחלת הסרטן שגרם לו להיראות נפוח.

סוכן של שירות הביטחון הפדרלי (FSB): "נותרו לפוטין לחיות שנתיים, שלוש לכל היותר"

לפני שבועיים, אוליגרך רוסי עם קשרים הדוקים לקרמלין אמר שפוטין "חולה מאוד בסרטן דם" ועבר ניתוח לפני שפלש לאוקראינה.

סוכן MI6 אמר שהבעיות הבריאותיות של פוטין והשמועות שרצות ברחבי העולם סביב זה גורמות לו כעת לאבד את אחיזתו בשלטון בקרמלין.

כריסטופר סטיל, לשעבר קצין המודיעין של MI6 שעבד בעבר בדסק רוסיה, טען שהקרמלין נמצא ב"אי סדר וכאוס גוברים." והוסיף כי "אין לפוטין שליטה אמיתית". הוא סיפר כי לאחרונה פוטין היה נוהג להיעדר או צאת לעיתים תכופות במהלך ישיבות של מועצת הביטחון הלאומי כדי לקבל טיפול רפואי. סטיל ציין כי מדובר בישיבות שנמשכו כשעה ולפעמים אף יותר אשר הופסקו בגלל טיפול רפואי שפוטין היה צריך לבצע. לדבריו, הוא תמיד מלווה בצוות הרפואי שלו ומצבו משפיע ללא ספק על ממשלת רוסיה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין

מגיפת הקורונה היא שבאמת סימנה את החששות הבריאותיים האפשריים של פוטין. לפי הניו יורק טיימס, פוטין הטיל אמצעי סגר קפדניים על כל מי שהיה אמור לראות אותו באופן אישי. המבקרים נאלצו להתבודד במשך שבועיים לפני פגישתם שנקבעה עמו, ולבצע חיטוי יסודי רגע לפני כניסתם אליו.

על פי הדיווחים מכונה שנוצרה במיוחד הייתה מרססת את האורחים בתרסיס מעקר, תוך שהיא מאירה אורות UV כדי לחטא אותם עוד יותר.

בריאותו של פוטין הייתה נתונה לביקורת ענקית בעקבות המלחמה באוקראינה והשמועות המשיכו לעלות לאחר המצעד הצבאי האחרון כאשר הוא נראה עם שמיכה על רגליו.

רופא אונקולוג אמר כי "ייתכן שפוטין סובל מ"מוח כימו", ליקוי קוגניטיבי הקשור לסרטן שנגרם כתוצאה מהטיפול."

פוטין יושב עם שמיכה כבדה על ברכיו. קרדיט: RIA

גם ראש המודיעין בצבא אוקראינה, האלוף, קירילו בודאנוב טען כי פוטין חולה במחלת הסרטן.

המומחית לענייני רוסיה פיונה היל, שפגשה את פוטין בעבר, אמרה שהוא "לא נראה כל כך טוב" ויכול להיות שהוא לוקח "מינונים גבוהים של סטרואידים".

בינתיים, מתברר שאבדות הטנקים הרוסיים כה גדולות עד שהקרמלין נאלץ לשלוח למלחמה באוקראינה טנקים מסוג T-62 שגילה למעלה מ-60 שנה.

העברת טנקים ישנים מסוג T-62 למלחמה באוקראינה

Back to top button