חדשות הארץמבזקים

שיא של יותר מ- 2,600 יהודים עלו היום להר הבית

שיא חדש בהר הבית של כל הזמנים נרשם היום (ראשון) לרגל יום ירושלים עם עלייתם של 2,626 להר הבית לראשונה מאז שחרורו. השיא הקודם בהר הבית נרשם גם הוא ביום ירושלים, לפני 4 שנים. אז עלו להר הבית 2,084 יהודים.

השיא התקדימי נרשם למרות המחדל הבוקר בהר הבית, בו נסגר ההר כארבעים דקות לפני השעה היעודה. לאחר הפרות רבות של הוראות הממשלה במקום. מאות יהודים נותרו בחוץ.

לעומת זאת בצהריים נרשם תקדים חיובי הפוך, עם פתיחת הר הבית מעבר לשעות הפתיחה הרגילות, כדי לאפשר את כניסת כל הממתינים שהגיעו לעליה בשעות הפתיחה. אולם לרובם של העולים בצהריים ניתנה כניסה רק להצצה קצרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ומפקד המחוז דורון תורג'מן הגיעו לפקח מקרוב על עליות היהודים, שוחחו עם נציגי מינהלת הר הבית במקום, והתברכו על ידי העולים להר הבית. ראש ישיבת עותניאל הרב חברון שילה שהודה למפקדים סיפר להם כי בשנה שעברה תלמידיו הגיעו לעלות להר הבית וגילו שער סגור, והשנה עברו חוויה מתוקנת בעליה מיוחדת.

בין העולים היום להר הבית היו גם חבר הכנסת איתמר בן גביר, השר בדימוס אורי אריאל, חכ"ל מיכאל בן ארי, חכ"ל שולי מועלם, חכ"ל אריאל קלנר, חכ"ל יום טוב כלפון ועוד.

רבנים וראשי ישיבות רבים הגיעו לעליית יום ירושלים, ביניהם הרב ישראל אריאל, ראש ישיבת ומכון המקדש, הרב יעקב מדן ראש ישיבת הר עציון, הרב אייל יעקובוביץ ראש ישיבת צפת, הרב נעם ולדמן ראש ישיבת קרית ארבע, הרב חיים עוזר חייט, הרב יהודה שלוש, הרב אברהם יצחק שוורץ, הרב בראל שבח, הרב אהרן פרידמן, הרב יהודה ליבמן, הרב אבי לוריא, הרב דניאל מאייס, הרב מאיר גולדמיניץ.

צילום: באדיבות מינהלת הר הבית
באדיבות מינהלת הר הבית
תחנת רכבת דוידקה ירושלים. צילום: עובדיה טובול

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button