בריאותמבזקים

לפיד בטקס בבית החולים שדה באוקראינה: "אתם ייצגתם כל מה שיפה בישראל"

במשרד החוץ התקיים היום (ראשון) טקס הוקרה לצוותים הרפואיים של בית החולים שדה "כוכב מאיר", שהוקם על ידי מדינת ישראל באוקראינה כחלק מהסיוע ההומניטרי הישראלי לעם האוקראיני.

בטקס בראשות שר החוץ, יאיר לפיד, שר הבריאות, ניצן הורביץ, שר התיירות, יואל רזבוזוב, השתתפו הצוותים הרפואיים שהפעילו את בית החולים כמו גם נציגי משרדי הממשלה שהוציאו לפועל את המבצע ההומניטרי המורכב.

טקס הוקרה לצוותים הרפואיים של בית החולים שדה "כוכב מאיר" יאיר לפיד
צילום: רפי בן חקון, לע״מ

בטקס נכחה גם דארינה סילה בת התשע, שנפצעה קשות מרסיסים ברגליה לאחר שפגז נפל על ביתה בקייב והוטסה במבצע חילוץ לישראל כדי לקבל טיפול רפואי במחלקה הכירורגית לילדים בבית החולים ספרא לילדים בשיבא, שם היא עדיין מאושפזת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
טקס הוקרה לצוותים הרפואיים של בית החולים שדה "כוכב מאיר" יאיר לפיד ניצן הורוביץ
צילום: רפי בן חקון, לע״מ

כמו כן, השתתפה בטקס הגברת לין שוסטרמן, יו"ר קרן שוסטרמן התומכת בפרויקטים חברתיים בישראל ותרמה להקמת בית החולים שדה כוכב מאיר ולהקת "התקווה 6" שהייתה בין האומנים הרבים שהתנדבו להופיע בפני צוות בית החולים בזום במהלך השהות באוקראינה.

טקס הוקרה לצוותים הרפואיים של בית החולים שדה "כוכב מאיר"
צילום: רפי בן חקון, לע״מ

בית החולים כוכב מאיר פעל בעיר מוסטיסקה במערב אוקראינה במשך 6 שבועות מה-22 במרץ ועד ה-28 באפריל במהלכם טופלו למעלה מ-6000 פניות של אזרחים אוקראינים. בית החולים כוכב מאיר הוקם ע"י משרד החוץ, משרד הבריאות ובית החולים שיבא, בסיוע כלל מערכת הבריאות הישראלית ובתמיכת קרן שוסטרמן וארגון הג'וינט

שר החוץ יאיר לפיד: "בחודשיים האחרונים לא היה שר חוץ שפגשתי, מנהיג שפגשתי, עיתונאי זר שדיברתי איתו, שלא הכיר את בית החולים שלכם. שלא אמר לנו שהוא מלא הערכה והכרת תודה על מה שעשיתם. להיות אדם טוב זה מבחן מתמיד. הוא לא קורה בבית מול הטלוויזיה. הוא קורה בבוץ, בחורף, בזמן מלחמה. בששת השבועות שלכם על אדמת אוקראינה, אתם ייצגתם כל מה שיפה בישראל."

טקס הוקרה לצוותים הרפואיים של בית החולים שדה "כוכב מאיר" יאיר לפיד
צילום: רפי בן חקון, לע״מ

שר הבריאות, ניצן הורביץ: "ביקרתי בבית החולים באפריל, וחשתי גאווה גדולה. זו היתה בעיני תצוגת תכלית מרשימה מאוד של מערכת הבריאות הישראלית. יש לנו חובה מוסרית להושיט יד לאוקראינה מול מעשי טבח ופשעי מלחמה אכזריים שמתבצעים, עדיין גם בעת הזו, על אדמתם. אנחנו נמשיך להושיט עזרה כחלק מהיותנו ממשפחת העמים הדמוקרטיים".

טקס הוקרה לצוותים הרפואיים של בית החולים שדה "כוכב מאיר" ניצן הורוביץ
צילום: רפי בן חקון, לע״מ

Back to top button