כלכלהמבזקים

על רקע המלחמה באוקראינה ומשבר האנרגיה: ישראל תחדש את חיפושי הגז בים התיכון

שרת האנרגיה, קארין אלהרר הנחתה את אנשי משרדה להיערך ליציאה להליך התחרותי הרביעי לחיפושי גז טבעי במים הכלכליים של מדינת ישראל. כך אמרה במסיבת עיתונאים שערכה הבוקר במשרד האנרגיה.

נוכח המלחמה באוקראינה והשפעותיה על אספקת הגז הטבעי ליבשת אירופה, הנחתה שרת האנרגיה את אנשי משרדה להאיץ את ההערכות האסטרטגית ליציאה להליך רביעי של חיפושי גז טבעי. אתמול (ראשון) הודיעה השרה למנכ"ל משרדה ליאור שילת להוציא לדרך את הליך ההליך התחרותי הרביעי לחיפושי גז טבעי במים הכלכליים של מדינת ישראל.

שרת האנרגיה קארין אלהרר, אמרה: "בהתאם למדיניותי בשנה החולפת התמקד משרד האנרגיה בקידום האנרגיות המתחדשות ובהסרת חסמים בירוקרטיים ורגולטוריים, במטרה להקל על חיבור אנרגיות מתחדשות וליצוק בסיס איתן להמשך קידום מסיבי של חיבור אנרגיות מתחדשות. מדינת ישראל נרתמת לסיוע לאירופה בגיוון מקורות האנרגיה שלה. משבר האנרגיה העולמי מהווה הזדמנות למדינת ישראל לייצוא גז טבעי, זאת לצד הדאגה הכנה והאמיתית למתחולל באירופה. משרד האנרגיה בראשותי פועל להבטיח את הביטחון האנרגטי של ישראל, את גיוון מקורות האנרגיה שלנו וההשקעה באנרגיות מתחדשות ואת עתודות הגז עבור המשק הישראלי לעשורים הקרובים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכל משרד האנרגיה ליאור שילת, אמר: "האירועים הגיאו פוליטיים בעולם, ומשבר האנרגיה העולמי שנגרם כתוצאה מהם, שינו לחלוטין את מצב שוק האנרגיה. בעקבותיו התחלנו בשיחות עם המקבילים הבין לאומיים שלנו, בעיקר באירופה, ארצות הברית ומצריים, בניסיון להבין את האסטרטגיה שלהם אל מול המשבר. חשוב להדגיש כי אנחנו והאירופאים תמימי דעים שהמהלך האסטרטגי החשוב ביותר כדי להתגבר על המשבר הוא בהאצה של פיתוח האנרגיות המתחדשות, עם כל זאת, לא ניתן להתעלם מהצורך העולמי בגז טבעי גם בטווח המידי וגם בטווח הבינוני. האירופאים היו מאוד ברורים באמירה כי אם לא יאתרו די מקורות חלופיים לגז הטבעי שהם נזקקים לו, חלק מהמדינות החברות באיחוד ייאלצו לחזור ולהשתמש בפחם לייצור חשמל. בנוסף, קשה להפריז בחשיבותו של הגז הטבעי בחיזוק הקשרים בין ישראל למצרים והשפעתו על המעמד הגיאופוליטי של ישראל במזרח התיכון".

צילום: דוברות חוף הכרמל

Back to top button