כלכלהמבזקים

"לנהגי אגד יש זכות בסיסית לעבודה בתנאים מינימליים של כבוד אנושי"

השופטת תמר עציון פלץ מבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב קבעה היום (שני) כי לנהגות ולנהגי אגד יש "זכות בסיסית לעבודה בתנאים מינימליים של כבוד אנושי", וקראה למשרד התחבורה להתערב בסוגיה.

לאחרונה הכריזה ההסתדרות סכסוך עבודה באגד והעובדים החלו בפעולות מחאה, בעיקר לנוכח היעדר נקודות התרעננות ושירותים בתחנות הקצה שאליהן מגיעים הנהגים והנהגות בסיום הנסיעה. במרבית המקומות הללו, שבהם הם צריכים להמתין ליציאה לנסיעה הבאה, אין להם אפשרות לנוח ולצבור כוחות אחרי שעות על הכביש, או אפילו להתפנות לשירותים.

בדיון שנערך היום הגיעו הצדדים להסכמות ולפיהן עד מחר תגיש ההסתדרות את רשימת תחנות הקצה שנדרש למצוא להן פתרון, וזאת כהכנה לפגישה הראשונה בין הצדדים שתתקיים ביום רביעי הקרוב. כן תואמו פגישות נוספות בין הצדדים. בפגישות יידון בשלב זה נושא תחנות הקצה בלבד, באופן מאומץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נקבע כי עד ה- 12 ביוני יגישו הצדדים לבית הדין הודעה מפורטת על תוצאות המגעים ביניהם, ובכלל זה נקודות הקצה שנמצא להן פתרון זמני ו/או קבוע. עד 13.6 לא יינקטו צעדים ארגוניים כלשהם, ובהמשך תינתן התראה של 48 שעות לפני צעדים כאלו.

ההסתדרות יוצגה על ידי עו"ד אלעד מורג. ועד העובדים יוצג על ידי עו"ד כפיר זאב ועו"ד מאיה נורי שקד.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "בית הדין מצא שהטענות שלנו מוצקות ונתן רוח גבית למאבק שלנו על כבוד הנהג והנהגת. לא ננוח עד שנביא את התוצאות הרצויות בשכר ובתנאי ההעסקה של הנהגים והנהגות בתחבורה הציבורית".

צילום: ארגון נהגי האוטובוסים, הסתדרות לאומית

Back to top button