חדשות הארץמבזקים

איש הטלוויזיה והיוצר מודי בר און הלך לעולמו בגיל 59

מגיש הטלוויזיה והיוצר מודי בר און הלך היום (שני) לעולמו בביתו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. בר און היה בן 59 במותו. בר און היה נשוי למיקה והיה אב לשניים.

לפני כחמישה חודשים בר און נעדר לראשונה משידור משחק ליגת העל בין מכבי חיפה למכבי תל אביב. המגישה מירי נבו הסבירה בשידור: "מודי מתמודד עם סיטואציה רפואית מורכבת וכפי שכבר הספקתם להכיר אותו, גם בזה הוא יטפל בצורה מקצועית ויסודית כמו שצריך. אנחנו רוצים להודות לצוות הרפואי באיכילוב על הטיפול המסור שהם מעניקים לו. אנחנו מאחלים למודי רפואה שלמה ונמתין לו כאן בסבלנות עד שיסיים את ענייניו וישוב אלינו חזק מתמיד וכשהכול יהיה מאחוריו". בשבת החולפת שודרה כתבתו האחרונה של מודי בר און, במשדר גמר ליגת האלופות.

הכתבה האחרונה של מודי בר און ששודרה במשדר גמר ליגת האלופות בין ריאל מדריד לליברפול

בר און היה ידוע בעיקר כאחת הדמויות המזוהות ביותר עם ערוץ הספורט, הגיש משנת 1994 את תוכנית "חמש על האש", ומ- 1997 החל להנחות את משדרי ליגת האלופות מ- 1994, לצד אבי מלר, נדב יעקבי ושגיא כהן כפרשנים ורמי וייץ כשדרן. בין המשדרים הזכורים בו לקח חלק היה הגמר המיתולוגי בשנת 1999 בין מנצ'סטר יונייטד לבאיירן מינכן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בר און נולד בקריית עמל, היום קריית טבעון, והיה ידוע בתור אוהד ותיק של הפועל חיפה. אביו היה עולה מרומניה שעבד במפעל המלט ואימו ניצולת שואה שעלתה מפולין ועבדה כמורה.

בר און שירת כלוחם בחטיבת הנח"ל, ולאחר שחרורו למד תיאטרון באוניברסיטת תל אביב ואף ניסה להיות שחקן. לאחר מכן ניסה את מזלו בתור סטנדאפיסט כחלק משלישייה בשם "איך זה עובד באמת", לצד יוסי פרץ וגדי פור.

בר און ביים את המחזה "התכווצות שרירים", את ההצגה "הפותחן", וב- 1993 הצטרף לצוות הכותבים של תוכנית הטלוויזיה "החמישייה הקאמרית".

בר און הגיש לאורך השנים תכניות דוקומנטריות יחד עם שותפתו ענת זלצר או אחרים. בין התוכניות שהגיש: "הכל אנשים", "כביש 90" ו"הקיבוץ". יהי זכרו ברוך.

בערוץ הספורט ספדו: "יום עצוב. מרכינים את ראשנו עם לכתו של חברנו האהוב מודי בר און מאיתנו. אנו מחבקים את המשפחה ואת כל אוהביו. המשפחה מבקשת לשמור על פרטיותה ברגעים קשים אלה. הודעה על פרטי ההלוויה תימסר בהמשך".

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד: "מודי בר-און היה הישראלי שכולנו אהבנו לראות.הילד החייכן מנשר, בן לפועל במפעל המלט וניצולת שואה, שהקפיד להישאר תמיד בגובה העיניים, גם כשטיפס והגיע ללב הקונצנזוס הישראלי. בלי עניבה, חייכן, צנוע, בקיא, אוהב ארצו ועמו. איש תרבות, שדרן ספורט ותסריטאי מוכשר, שגרם לכולנו לצחוק יחד מול החמישיה הקאמרית ולהתלהב יחד ממשדר כדורגל. דמותו הייחודית תחסר בנוף התרבות הישראלית. שולח את תנחומיי העמוקים לבני משפחתו, חבריו והקולגות. יהי זכרו ברוך."

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפרד: "נפרדים בלב כואב מאיש התקשורת מודי בר און שהלך מאיתנו בטרם עת. דמותו מלאת העומק שתמיד חיפשה לדעת עוד ועוד, ולצד זה חוש ההומור והחדות שאיפיינו אותו כל כך, יחסרו לנו מאד. בין עולמות הספורט, ההיסטוריה והתרבות, הוא היה לפני הכל ישראלי אוהב עמו וארצו. הוא חרש את ההיסטוריה ואת הארץ לאורכן ולרוחבן, שיקף לנו כל העת את קווי המתאר שלנו כעם, כחברה וכמדינה, והזכיר לנו שבסוף – הכל אנשים. יהי זכרו ברוך."

שר התרבות והספורט חילי טרופר, אמר: ״עצב גדול על לכתו של איש הטלוויזיה, התרבות והספורט מודי בר און. במהלך עשרות השנים האחרונות תפקידיו של מודי בכל ערוצי התקשורת והבמות כמגיש, ככותב וכבמאי הגיעו לכל בית בישראל וייזכרו למשך שנים רבות בזכות הצבע הייחודי שלהם. ההגשה האינטילגנטית, המעמיקה והרחבה של מודי בשידורי ערוץ הספורט יחסרו לכולנו ובעיקר לעשרות אלפי הצופים שחיכו לשמוע אותו בכל פעם מחדש. תנחומים למשפחתו היקרה. יהי זכרו ברוך.״

במכבי חיפה ספדו: "מועדון כדורגל מכבי חיפה מרכין ראש עם היוודע דבר מותו בטרם עת של העיתונאי, שדרן והבמאי מודי בר-און. אנו שולחים תנחומים למשפחה, מי יתן ולא תדעו עוד צער."

במכבי תל אביב כדורסל ספדו: "המועדון מרכין ראש על לכתו של מודי בר און, איש תרבות מהמעלה הראשונה ומהקולות שהעשירו את פסקול לילותיו של כל חובב ספורט בישראל בעשורים האחרונים. בילינו איתך ובזכותך, תודה."

בבית"ר ירושלים ספדו: "מועדון הכדורגל בית״ר ירושלים, ביחד עם כל עולם הכדורגל והספורט בישראל אבלים לאחר היוודע דבר פטירתו של מודי בר-און. בר-און היה מאוהביו ותומכיו הגדולים של הכדורגל הישראלי וניסה בכל דרך לעשות אותו לטוב יותר. אנו משתתפים בצער המשפחה ומי ייתן ולא יידעו עוד צער."

בהפועל תל אביב ספדו: "מרכין ראש על לכתו בטרם עת של מגיש הטלוויזיה האגדי, מודי בר און. מודי היה אחד משדרי הספורט הססגוניים והמזוהים ביותר עם הכדורגל הישראלי. אנו שולחים את תנחומינו למשפחת בר און ומחבקים אותם בשעה קשה זו. יהי זכרו ברוך".

מההתאחדות לכדורגל נמסר כי, "ההתאחדות כואבת את פטירתו בטרם עת של מודי בראון. מודי, עיתונאי נדיר, כותב מחונן ומספר סיפורים בדרכו הייחודית, המקורית ומעוררת ההשראה, היה מאוהב עד כלות בכדורגל הישראלי והתעקש תמיד להאיר את הצדדים החיוביים ולהעצים אותם מתוך אמונה מלאה כי יגרשו את החושך. הקול הייחודי של מודי, הזווית המקורית, אהבת החינם שלו לבני האדם יחסרו לכולנו, חבריו וחברותיו בערוץ הספורט, שחקנים ופעילים, צופים וצופות. יהי זכרו ברוך."

ממנהלת הליגות נמסר: "מנהלת הליגות בכדורגל אבלה על מותו בטרם עת של מודי בר און ומשתתפת בצער המשפחה. מודי כבש את כולנו באהבה הטהורה שלו לכדורגל הישראלי והעשיר את חוויית הצפייה של כולנו בדרכו הייחודית. הצניעות, החריצות, השנינות והמקצועיות של מודי כפי שנשתקפה מעל מסך הטלוויזיה תחסר לכולנו."

הלווייתו של מודי בר-און תיערך מחר (שלישי) בשעה 17:30 בבית העלמין אזרחי מנוחה נכונה בראשון לציון.

מודי בר און. צילום: מארק ניימן, לע"מ

Back to top button