מבזקיםרצועת עזה

ההסבר של חמאס: זו הסיבה שלא ירינו לעבר מצעד הדגלים בירושלים

פאוזי ברהום, דובר חמאס הסביר היום (שני) את הסיבה מדוע הארגון לא ירה טילים לעבר ישראל במהלך מצעד הדגלים שהתקיים אתמול בירושלים, כפי שעשה אשתקד.

"התנועה קיבלה שיחות רבות ממתווכים כדי שהמצב לא ידרדר למלחמה אמיתית עם הכיבוש הישראלי עקב צעדת הדגלים בירושלים" אמר ברהום והוסיף כי "הבעיה עם הכיבוש הישראלי, שהוא רוצה להטיל ריבונות יהודית על ירושלים ומסגד אל-אקצא".

ברהום הסביר כי לארגון חמאס יש שיקולים נרחבים שנלקחים בחשבון בכדי להשיג הרתעה מול ישראל. הוא הוסיף כי ישראל כבר ביצעה שינויים במתווה צעדת הדגלים בעקבות הפעולות של חמאס: "לפלגים הפלסטיניים יש את החשבונות שלהם בהתמודדות עם הישראלים והערכת הפעולות המתאימות בתהליך ההרתעה. האיומים וההצהרות של ההתנגדות שמו קץ לדרך הצעדה ולשינויים הגדולים שחלו בה על ידי ממשלת הכיבוש".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ברהום אף התייחס לכוננות הגבוהה ולדריכות שישראל הייתה צריכה לנקוט על מנת לקיים את המצעד, "הפלגים הצליחו לערער את ביטחון הכיבוש, מדינית וצבאית ולהעמיד את הכוח הצבאי והביטחוני הישראלי מול הכוח הפלסטיני העממי שיצא להביע כעס על ההפרות במסגד אקצא".

ברהום הדגיש כי מדובר בתהליך ארוך טווח שמטרתו הסופית היא גירוש היהודים מארץ ישראל, "המשוואה הזו ברורה, ולכן אנו נמצאים במלחמת התשה מתמשכת עם הכיבוש בקצב מואץ ומתגבר עד ליישוב הסכסוך. תחנה זו מהווה מבוא לתחנות המאבק המתמשך על זהות וריבונות על מסגד אל-אקצא ועל העיר ירושלים, ונמשיך בקרבות אלו עד לשחרור פלסטין, ארצנו ואתרינו הקדושים מטומאת הכיבוש".

דובר חמאס פנה לכל הערבים באשר הם ולעמי האזור והזהיר מפני מדינת ישראל, "הכיבוש מהווה סכנה לערבים, לאסלאמיים, ולאומה כולה. הפלגים הפלסטינים אינם נבחנים על ידי איש, שכן הם נלחמו 4 מלחמות וקרבות ביטחוניים, מודיעיניים, צבאיים, עממיים, דיפלומטיים ואפילו פוליטיים עם הכיבוש ורשמו נקודות הגדרה בהיסטוריה של הסכסוך עם הכיבוש. הקרב הזה הוא לא הקרב האחרון, אלא הוא אחת מתחנות המאבק בכיבוש, והוא לא יסתיים עד שהקרב על ירושלים ואל-אקצא ייפתר וישוחרר מטומאת הכיבוש."

דובר חמאס, פאוזי ברהום

Back to top button