מבזקיםפוליטי / מדיני

הרב אלבוים בוועדה בכנסת: להסיר את האיסורים ההזויים בהר הבית

ראש מינהלת הר הבית, הרב שמשון אלבוים שהוזמן לדיון על מחוז ירושלים בוועדה לביטחון הפנים של הכנסת, שיבח היום (שני) את התגמשות המשטרה וראשי הממשלה בעניין התפילות בהר הבית וקרא להסיר לחלוטין את האיסורים על העולים להר הבית.

בדברים שנשא הרב אלבוים בוועדה לציון יום ירושלים הוא אמר כי "הישיבה החגיגית הזו של הוועדה בעניינה של מחוז ירושלים במשטרה, חייבת להיות מנוצלת גם להזכרת הטוב והחיובי שבה. תדבק לשוני לחיכי אם לא אעלה את ירושלים על ראש שמחתי. לעונג לי לקיים את החלק של "וראה בטוב ירושלים"."

עם התודות ליו"ר הוועדה מירב בן ארי על הדיון וההזמנה להשתתף בה, יש לשבח גם את המשטרה על שבתנאים שבהם היא נדרשת להחזיק את עליות היהודים בהר הבית, היא מצליחה לשפר ולקדם. מספרי היהודים בהר הבית והשיאים החדשים שם מדברים בעד עצמם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השוטרים והמפקדים בהר הבית נותנים את הנשמה שלהם למקום. גם בשעות אין סוף של עבודה ועמידה על הרגליים, גם בוויתור על הבית הפרטי שלהם ימים רצופים כולל חגים ומועדים, וגם בסיכון העצמי לפציעות מצד אויב אמיתי שיושב במקום ומנסה לגרש משם את עם ישראל. אנחנו זוכרים את מפקד הימ"ר היושב כאן אבי כהן, מהלך מגובס אחרי פציעה בהר הבית.

השיא הדרמטי והחגיגי של קרוב לשלושת אלפים יהודים ביום ירושלים, מפנה כמובן את אור הזרקורים גם לחלקים הפחות חיוביים שדרושות תיקון. אם ניתן להצביע על אחת המרכזיות שבהם, וזהו האיסור ליהודים להתנהג במקום הקדוש כאל אתר יהודי, גם שם ניתן להצביע ביום החגיגי הזה, על צד חיובי גדול.

האיסור ההזוי והבלתי חוקי שאוסר על יהודים להתפלל בהר הבית, לא היה נכון גם בימים שכמה ביתרים אנגלו-סקסיים היו סך כל היהודים שביקשו להתפלל על הר הבית.

אולם כאשר זה גורר כבר עימותים וצער לאלפי ורבבות יהודים שחפצים ומתמסרים לכך, זה כבר פשע מוסרי של ממש שעם היותו בלתי חוקי בעליל, הוא חייב לעבור מן העולם לגמרי.

טוב עשו שלושת מפקדי מחוז ירושלים האחרונים במשטרה, שביטלו את האיסור הזה דה פקטו בצעדים מתונים ומדורגים, כדי שלא להבעיר שום דבר בחוסר אחריות תקשורתית שעלולה להתנפץ כבומרנג לפנים או כמו מחסומים בשערים.

תודה רבה גם לבנימין נתניהו ראש הממשלה לשעבר שלמעשה קיים את הבטחת הבחירות העתיקה שלו בעניין. במשמרתו בוטל למעשה איסור התפילה בהר הבית. תודה רבה גם לראש הממשלה הנוכחי שניסה ועדיין מנסה לבטל את זה גם הצהרתית. גם במחיר של צעד קדימה, וחצי צעד לאחור.

ברוך השם שעם ריבוי היהודים הנמצאים בהר הבית, הולכים ומתבטלים שם גם הנהלים ההזויים והגזירות הבלתי חוקיות האוסרות על יהודים להתנהג במקום כראוי לאתר יהודי. הסרת המשימה ההזויה הזו, תשחרר את המשטרה לנהל מערך אבטחה שונה לגמרי בהר הבית. יחסל את החיכוכים המיותרים בין המשטרה והיהודים כולל חסרי הסבלנות שנדחפים כיום לצרוח שם פסוקים כדי לשים לה אצבע בעין או לאויב שבהר הבית. גם אם זה יאתגר בשלב הראשון, לטווח הבינוני והארוך זה יחסוך למשטרה ולמדינה המון כאבי ראש וכותרות מתסיסות.

אברך את יו"ר הוועדה חבריה, את מפקדי המשטרה ושוטריה ואת כל בית ישראל בברכת שישו את ירושלים וגילו בה כל אוהביה.

צילום: חיים זך/ לע"מ

Back to top button