מבזקיםמשפטי/פלילי

דרמה במשפט נתניהו: בית המשפט דחה את הבקשה לתיקון כתב האישום

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה הבוקר (שלישי) את בקשת הפרקליטות לתקן את כתב האישום בתיק 4000 נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

כזכור, הפרקליטות ביקשה לתקן את מועד "פגישת ההנחיה", שבה על פי כתב האישום נתניהו שוחח עם מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, עד המדינה שלמה פילבר, להיטיב עם בזק ושאול אלוביץ'.

בנוסח המקורי נכתב בסעיף 64 בכתב האישום: "במועד לא ידוע, זמן קצר מאוד לאחר אישור מינויו של פילבר, ובמסגרת יחסי ה'תן וקח' שהתקיימו בין הנאשמים נתניהו ובני הזוג אלוביץ', זימן הנאשם נתניהו את פילבר לפגישה בלשכתו. בפגישה זאת, מסר הנאשם נתניהו לפילבר שהנאשם אלוביץ' התלונן בפניו על אופן טיפולו של משרד התקשורת בנוגע לעסקיו, והנחה את פילבר לפעול במסגרת תפקידו כמנכ"ל המשרד באופן שייטיב עם הנאשם אלוביץ'".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהחלטה כתבו השופטים כי "במהלך הדיון, הציגה ההגנה לפילבר ראיות על פיהן ביקשה לפתח קווי-הגנה בדבר הפרכת קיומה של פגישת ההנחיה, המבססת לכאורה את העבירות המיוחסות לנאשמים, ובעיקרן עבירת השוחד. חקירתו הנגדית של פילבר השתרעה על פני ימים רבים ומצויה לקראת סיומה. במהלכה עומת העד, כאמור, עם ראיות שונות ומגוונות, תוך ריבוי פרטים והצלבת מקורות מידע שונים. בדרך זו מבקשת ההגנה לשלול את היתכנות קיומה של פגישת ההנחיה במועד הנזכר בכתב-האישום, ולבסס את טענתה לפיה פילבר פעל ממניעים ענייניים ומקצועיים."

צילום: משרד המשפטים, לע"מ

עוד נכתב כי "תיקון כתב-האישום, בשלב זה של הדיון, ומיקום פגישת ההנחיה במועד שקדם למינויו של פילבר לתפקיד, עומד, לכאורה, בסתירה חזיתית עם קווי ההגנה של הנאשמים אשר נחשפו במהלך הדיון והתוו את חקירתו הנגדית של פילבר, עד כדי ספק סיכולם. אכן, ההגנה שוללת את קיום פגישת ההנחיה, מעיקרה. ברם, אין בכך כדי לגרוע מקו ההגנה הנוגע למועד בו נטען שהתרחשה הפגישה הנטענת, כמו גם ממהותיותו של מועד זה לתזת המאשימה.".

השופטים התייחסו גם לעניין שיהוי הפרקליטות בהגשת הבקשה וכתבו: "לכך מצטרף השיהוי בהגשת הבקשה, שהובאה לפנינו בעיצומה של חקירתו הנגדית של פילבר. גרסתו של פילבר, בעניין מועד קיומה הנטען של הפגישה, הייתה ידועה למאשימה זמן רב. גם הראיות שהוצגו לעד, המעמידות, לכאורה, סימני שאלה ביחס לגרסה זו, היו ידועות למאשימה. שיהוי זה נוטה להעצים את הפגיעה הפוטנציאלית ביכולתם הסבירה של הנאשמים להתגונן בהליך משפטי ראוי והוגן".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ עו"ד איתמר בן גביר אמר בתגובה להחלטת בית המשפט: "שמח שעוד אבן מחומת השקרים של הפרקליטות נופלת ולאט לאט מסתבר כי ראש ממשלה בישראל הודח במסגרת פוטש פוליטי של הצמד שי ניצן ואביחי מנדלבליט. הגיע הרגע שבפרקליטות צריכים להבין שלמען הדמוקרטיה והצדק חייבים לחזור בהם מכתב האישום המופרך נגד נתניהו ולבטל את כתב האישום נגדו".

ח"כ, תא"ל (במיל') מירי רגב אמרה כי "תיק 4000 קרס! אבל מה כן נשאר ממנו? שקרים, הפחדות, פגסוס, שטיפת מוח, איומים הפלת שלטון הימין, חוקרים מתואמים עם הפרקליטות, תיקים מחוררים, פרקליטות רשלנית."

חכ"ל אוסנת מארק כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "‏בית המשפט בועט בפרקליטות ומגלגל אותה מכל המדרגות. כתב האישום לא יתוקן. המשמעות – לא הייתה פגישת הנחייה. אין לפרקליטות יכולת משפטית לבסס טענת שוחד. הנ"ל ז"ל. שמישהו ישלח לשם מכשירי החייאה. אבל לא לשכוח גנרטור, אומרים שיש שם בעיה עם החשמל…"

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button