חדשות חוץמבזקים

האיחוד האירופאי הסכים להטיל חרם על רוב ייבוא הנפט מרוסיה

מנהיגי האיחוד האירופי הסכימו אמש (שני) לאסור על רוב יבוא הנפט הרוסי לגוש עד סוף השנה, זאת כחלק מהסנקציות החדשות על מוסקבה שנקבעו בפסגה שהתמקדה בסיוע לאוקראינה עם חבילה של תמיכה פיננסית חדשה שנדחתה זמן רב, דווח בסוכנות הידיעות AP.

האמברגו כולל את הנפט הרוסי המיובא דרך הים, ומאפשר פטור זמני לייבוא נפט ​​דרך צינורות, מהלך שהיה חיוני כדי לרתום את הונגריה עם הגישה לחוף להחלטה הדורשת קונצנזוס.

נשיא מועצת האיחוד האירופי, צ'ארלס מישל, אמר כי "ההסכם כולל יותר משני שלישים מייבוא ​​הנפט מרוסיה". אורסולה פון דר ליין, נשיאת הנציבות האירופית, אמרה כי המהלך "יקצץ למעשה כ-90% מיבוא הנפט מרוסיה לאיחוד האירופי עד סוף השנה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מישל אמר כי המנהיגים הסכימו גם לספק לאוקראינה נתח של 9 מיליארד יורו של סיוע לתמיכה בכלכלה האוקראינית מוכת המלחמה. לא ברור אם הכסף יגיע במענקים או הלוואות.

מיכאיל אוליאנוב, הנציג הקבוע של רוסיה לארגונים בינלאומיים בוינה, הגיב להחלטת האיחוד האירופי בטוויטר ואמר: "כפי שמסרנו אתמול, רוסיה תמצא יבואנים אחרים".

חבילת הסנקציות החדשה תכלול גם הקפאת נכסים ואיסור נסיעה על יחידים, בעוד שהבנק הגדול ביותר ברוסיה, Sberbank, לא ייכלל ב-SWIFT, המערכת העולמית העיקרית להעברות פיננסיות שהאיחוד האירופי הטיל באמצעותה סנקציות על מספר בנקים רוסים קטנים יותר. שלושה גופי שידור רוסים גדולים בבעלות המדינה יימנעו מלהפיץ את התכנים שלהם באיחוד האירופי.

צילום: AP Photo/Olivier Matthys

Back to top button