מבזקיםפוליטי / מדיני

"צריך להמתין שיקרה רצח בטכניון? מנעו את האסון הבא!"

ועדת החינוך, התרבות והספורט בראשות מ"מ היו"ר ח"כ סימון דוידסון, קיימה היום (שלישי) דיון בנושא "המענים לסטודנטים באופן כללי ולהט"בים בפרט בקמפוסים של אוניברסיטאות ומכללות". הדיון התקיים בעקבות בקשה לדיון מהיר שהציעו חברי הכנסת יוראי להב הרצנו ואלינה ברדץ' יאלוב.

ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד), אמר: "עשרות סטודנטים פנו אלי עם תחושת חוסר ביטחון עד כדי שהם שוקלים לא להמשיך את לימודיהם בטכניון. יש שם תא, דמוי להב"ה, שנקרא "שומרים על המשפחה" שמסמן סטודנטים מהקהילה הגאה ורב הטכניון אלעד דוקוב בירך על הקמתה. בקבוצת הוואטסאפ שלהם חברים כ-50 איש והנה דוגמא להודעה שכתבו שם: "להיות גיי זאת סטייה, תתביישו". צריך להמתין שיקרה רצח בטכניון? חוסר המעש של הטכניון מטריד אותי יותר מכל דבר אחר. אנחנו עומדים בשער וצועקים יהיה פה אסון. תמנעו אותו."

ח"כ סימון דוידסון (יש עתיד) הוסיף: "יש בטכניון תא סטודנטים שמתסיסה מרעילה ומהלכת אימים על סטודנטים עם נטיית לב שונה. נראה שההנהלה לא עושה דבר בנושא. ברגע שסטודנט נמצא בארון ורואה מה קורה סביבו, אין סיכוי שייצא מהארון ויחיה את חייו כרצונו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ משה טור פז (יש עתיד) ציין: "לרב דוקוב היו התבטאויות דומות בעבר. הוא איש סגל אקדמי שמסתובב בטכניון ויש אנשים בקמפוס שניזונים ממנו. אסור להקל ראש באיום."

המשנה לנשיא הטכניון פרופ' עודד רבינוביץ', אמר: "אל תערכו משפט פומבי בכיכר העיר לאיש, גם אם אנחנו לא מסכימים לעמדתו. בוודאי לא לפטר מישהו מעל במת הכנסת. לנו אין שום תיעוד של מקרה קונקרטי, או צל של אלימות וזה לא כי אנחנו עוצמים עיניים. היה אירוע שעלה כפוסט אנונימי והדליק אצלנו נורה אדומה. ניסינו לחפש ועד היום לא מצאנו קצה חוט. אם יהיו – נטפל בהם. צוות החירום הטכניוני לא נתקל במקרה של אלימות. מה מצופה מאיתנו, לסגור קבוצה כזאת? אם תהיה קבוצה שתעבור על החוק נפעל נגדה בכל הדרכים החל מטיפול משמעתי במסגרת התקנון ועד לתלונה במשטרה."

ח"כ איתן גינצבורג (כחול לבן) הדגיש: "לא כל דבר הוא במסגרת החוק. גם לטכניון יש אחריות למה שמתחולל בשטחה, אפילו אם זה לא מגודר בתוך התקנון או בסדר הדין הפלילי. היה מצופה מהנהלת הטכניון לקרוא לאותה קבוצה סוררת ולא לאפשר זאת."

בנוסף לאירועים המדוברים בטכניון, עלו סוגיות כלליות הנוגעות למענים לסטודנטים להט"בים באקדמיה:

יו"ר התאחדות הסטודנטים בבית ברל, ענת גלפמן, אמרה: "האקדמיה צריכה להכניס קורסים בנושא הלהט"בי. אציין לטובה את בית ברל, שמזה כשנתיים יש שם קורס היכרות באוכלוסייה הלהט"בית. השנה נפתח שם גם תואר במנהיגות גאה."

נציגת האגודה למען הלהט"ב אביה ברשישת הציגה נתונים לפיהם, "חלה בשנה האחרונה עלייה של 10% בכמות הדיווחים על פשעי שנאה כלפי הקהילה. בכל שלוש שעות מדווח מקרה להטופובי. כעשרה אחוזים מן הפגיעות התקיימו באקדמיה, וזה בשנה שרוב הלימודים היו מקוונים."

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

Back to top button