מבזקיםתנועה ותחבורה

לאחר התאונה הקטלנית ומאבק ממושך: כביש הערבה ישודרג לכל אורכו

לאחר מאבק ממושך, כביש 90 שקיבל את התואר הנורא – "כביש הדמים", ישודרג לכל אורכו, בין אילת לצומת הערבה. לסיכום הזה, הגיעו היום (שלישי) ראש עיריית אילת, אלי לנקרי עם שר האוצר, אביגדור ליברמן בתיאום עם שרת התחבורה, מירב מיכאלי.

בשלב ראשון יחלו בחודשים הקרובים עבודות לשדרוג 20 ק"מ מצומת קטורה צפונה, בעלות של 300 מיליון ₪ תקציב שאושר. מיד לאחריהם יימשך כאמור השדרוג לכל אורכו כחלק מתכנית שנתית. ראש עיריית אילת: "זו החלטה דרמטית ומצילת חיים לאילת ולכל מדינת ישראל".

צילום: חדשות מבזק לייב

בפגישה שהתקיימה כאמור עם שר האוצר בה השתתפו ראש העירייה – אלי לנקרי וסגנו וממלא מקומו – סטס דינקין, בישר שר האוצר על סיכום בין משרדו לבין משרד התחבורה במסגרתו ישולב שדרוג כביש 90 לכל אורכו בתכנית חומש כתכנית אסטרטגית. ראש העירייה הדגיש את החשיבות בשדרוג הכביש בזמן הכי קצר שאפשר וציין שוב את העומסים שישנם בכביש המשרת את תושבי אילת ואת מיליוני הנופשים הבאים בשערה. עם הסיכום הודה ראש העירייה לשרים על החלטה מצילת חיים עבור כל אזרחי מדינת ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: יוד צילומים

כיום משודרג כביש הערבה עד צומת קטורה, אורך של כ – 60 ק"מ. במקטע זה הכביש הינו דו מסלולי דו נתיבי, ומאז שודרג לא אירעו בו תאונות, דבר שמוכיח מעל לכל ספק את הנחיצות בשדרוג הכביש לכל אורכו. על רקע ריבוי התאונות הקטלניות בכביש והעומסים שנוצרו בו מאז סגירת שדה דב, שב ראש העירייה ודרש לקדם מהר ככל הניתן את שדרוג הכביש לכל אורכו כדי להבטיח את זכויות היסוד של תושבי אילת והסביבה לחיות חיים בטוחים ובריאים.

החלטה זו על שדרוג כביש הערבה לכל אורכו לצד אישור המשך תכנון הרכבת, ינגישו את העיר אילת בצורה בטוחה לתושבי העיר ולכל אזרחי מדינת ישראל.

שר האוצר אביגדור ליברמן כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "שמים סוף לעשרות שנים של הזנחה פושעת. לאחר למעלה מעשור של הזנחה ועצימת עיניים, סיכמתי עם שרת התחבורה על שדרוג כביש 90. התקצוב יכנס לתוכנית רב שנתית והעבודות יחלו כבר השנה. בכביש הערבה ישנם ליקויים משמעותיים שמובילים לתאונות רבות ולאבדות בנפש, רק בשבת האחרונה התבשרנו בצער על הקטל בכביש שבו ארבעה אנשים נהרגו, לצערנו התאונה האיומה הצטרפה למספר רב של תאונות שבהן נהרגו אנשים בכביש הדמים לאורך השנים. השיפוצים בכביש יכללו את כל 120 הקילומטרים של כביש 90, מצומת הערבה ועד אילת בעלות כוללת של מאות מיליוני שקלים במטרה לשים סוף למחדל החמור העולה כל שנה בחיי אדם רבים."

מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה אמר כי "בהמשך לשנים ארוכות של מאבק הערבה התיכונה להרחבת כביש 90 האדום מדם וכתוצאה מעלייה במספר תאונות הדרכים הקטלניות בכביש הערבה, ביניהן נהרגה לפני כחודש חברתנו תמי בראל ז"ל מחצבה ובשבוע שעבר גבה הכביש את חייהם של עוד 4 אנשים מתוכם 2 ילדים ובהמשך לפעילות המחאה של תושבי הערבה ופעילות אינטנסיבית של המועצה בשנה האחרונה מול ממשלת ישראל ושרת התחבורה, אני מברך ושמח על ההחלטה של שר האוצר ליברמן, ושרת התחבורה מיכאלי- לשדרוג והרחבת כביש 90 לכל אורכו , 120 ק"מ מלאים, בין אילת לצומת הערבה. אנו בערבה כבר שבעי הבטחות ומצפים כי הממשלה תעניק חשיבות עליונה לביצוע התכנית כמו גם לתקצובה המיידי, אשר תמומש באופן מידי הלכה למעשה, בעבודות תשתית. כל יום על כביש הערבה מהווה איום ממשי על חיי תושבי הערבה וכלל משתמשי כביש הדמים! לא נרפה ממאבקנו ונעקוב אחר התקדמות התכנית" אמר צור.

בעשור האחרון אירעו 234 תאונות בכביש הערבה, נפגעו 462 מהם 33 הרוגים, למרות זאת לא נמצא תקציב למימון העבודות המוערכות בסך 2 מיליארד שקלים למקטע כביש זה.
מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מתניהו אנגלמן, ציין כי העומס בכביש הערבה הוחמר בשנת 2019, מאז נסגר שדה דב בתל אביב לטיסות לאילת ושדה התעופה של אילת הורחק עד לבאר אורה. כך שיותר ויותר כלי רכב, ציבוריים, פרטיים וצה"ליים, נמצאים בו זמנית על כביש צר, ארוך, חשוך וחד נתיבי.

כביש הערבה. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button