כלכלהמבזקים

לראשונה: ההוצאות בארנקים הדיגיטליים הסתכמו באפריל מעל למיליארד ש"ח

מנתוני חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), המנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי בישראל, עולה כי הרכישות שמבצע הציבור הישראלי דרך ארנקים דיגיטליים המשיכו לצמוח גם בחודש אפריל והיו לראשונה מעל מיליארד ש"ח, והסתכמו ב-1.034 מיליארד ש"ח. מדובר בעלייה של 18% לעומת הסכום הכולל במרץ שעמד על 876.62 מיליון ש"ח. מאז כניסת הארנק הדיגיטלי Google Pay בדצמבר 2021 צמחו ההוצאות של הישראלים בארנקים דיגיטליים בשיעור של 74.5%.

בחברת שב"א מצביעים על כך שהגידול בהוצאות בארנקים דיגיטליים במהלך אפריל היה גדול יותר מאשר הגידול בהוצאות בעסקאות פיסיות שצמחו בחודש שעבר בהיקף של 6.1% לעומת מרץ 2022. סך ההוצאות בעסקאות פיסיות עמד על סכום של 16.302 מיליארד כך שההוצאות בארנקים דיגיטליים היוו 6.3% מסך ההוצאות בעסקאות הפיסיות באפריל 2022.

על פי נתוני שב"א, נמשך באפריל הגידול השימוש של הציבור הישראלי בעסקאות חכמות. 71.9% מכלל ההוצאות בכרטיסי אשראי בחודש בוצעו דרך מערכת ה-EMV. ההוצאות באפריל הסתכמו ב-25.342 מיליארד ש"ח מתוך סך הוצאות של 35.233 מיליארד ש"ח. עוד עולה מנתוני שב"א כי בחודש אפריל היקף חדירת מסופי ה-EMV לבתי העסק בישראל הגיע ל-80%.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ״ל שב״א, איתן לב טוב, אמר: ״החדירה של הארנקים הדיגיטליים ממשיכה להתעצם מחודש לחודש. הצרכן הישראלי מאמץ את שיטת התשלום הנוחה, הבטוחה, המהירה והיעילה באמצעות ארנקים דיגיטליים וההוצאות באמצעותם צומחות בקצב מהיר יותר מכל פרמטר אחר בעולם התשלומים המתקדמים״.

צילום: freepik

Back to top button